Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som kommer beställa nya iPhone 11 / Pro / Max

Tråden skapades och har fått 284 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2019-09-18 22:05

För AC+ så ar det väl 60 dagar som gäller och inte ett år?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-09-18 22:16
Ursprungligen av Ljung:

För AC+ så ar det väl 60 dagar som gäller och inte ett år?

Korrekt, 60 dagar för AC+
https://www.apple.com/legal/sales-support/app...

Citat:

3.1. Din rätt till service av hårdvaran påbörjas från det datum som du köper din policy. Detta innebär att om du köper AppleCare+ upp till 60 dagar efter att du köper eller börjar leasa din utrustning med rätt till service har du endast rätt till service för hårdvara från det datumet.

Ursprungligen av @ndreas:

Så de var bara 4 i Pro Max? Tyckte jag läste att den skulle ha 6GB! Jaja det är ju en Pro vad förväntar man sig ?

Japp, 6GB var bara spekulationer från några här på 99mac, men iofs tycker jag en 11 Pro Max borde haft det...

Ursprungligen av IngoX:

Tackar så mycket
Precis det jag ville veta.

Då kommer följdfrågan, när ifrån räknas köpet, från jag trycker köp eller den dag då den levererats?
Upp till veckors skillnad kan det bli för mig.

  • Medlem
  • 2019-09-18 23:00
Ursprungligen av CekariYH:

Tackar så mycket
Precis det jag ville veta.

Då kommer följdfrågan, när ifrån räknas köpet, från jag trycker köp eller den dag då den levererats?
Upp till veckors skillnad kan det bli för mig.

60 dagar ifrån att du startar upp telefonen.

Ursprungligen av PJM:

60 dagar ifrån att du startar upp telefonen.

Det låter ju riktigt vettigt.
Tack för infot!

Beställde en 11 Pro via Apple Store appen kl 14 förra fredagen. Står fortfarande ”förbereder för leverans” och sen står det ändå att den beräknas levereras imorgon med expressfrakt. Låter kaxigt att fortfarande säga till mig som slutkund att jag ska få den imorgon, men jag börjar tvivla starkt. Det vore i så fall om de plockar en från Apple Store i täby centrum och skickar den med dyr UPS-gubbe mot Sollentuna där jag bor, men vet inte hur sofistikerad deras logistik riktigt är..

Ursprungligen av Teddis:

Beställde en 11 Pro via Apple Store appen kl 14 förra fredagen. Står fortfarande ”förbereder för leverans” och sen står det ändå att den beräknas levereras imorgon med expressfrakt. Låter kaxigt att fortfarande säga till mig som slutkund att jag ska få den imorgon, men jag börjar tvivla starkt. Det vore i så fall om de plockar en från Apple Store i täby centrum och skickar den med dyr UPS-gubbe mot Sollentuna där jag bor, men vet inte hur sofistikerad deras logistik riktigt är..

Det är ändå inte omöjligt att du får den.
Det var ett tag sedan jag beställde från Apple vid släpp av ny modell men jag har för mig att för en del var det just på det där viset fram till dagen innan, att så fort den landar/registreras i Europa slår den om till annan status.
Från London, Amsterdam, München etc kan ju absolut DHL, UPS etc leverera till Sollentuna till ena dagen från kvällen innan.
Ha hoppet kvar, haha!

  • Medlem
  • 2019-09-19 09:49
Ursprungligen av Teddis:

Beställde en 11 Pro via Apple Store appen kl 14 förra fredagen. Står fortfarande ”förbereder för leverans” och sen står det ändå att den beräknas levereras imorgon med expressfrakt. Låter kaxigt att fortfarande säga till mig som slutkund att jag ska få den imorgon, men jag börjar tvivla starkt. Det vore i så fall om de plockar en från Apple Store i täby centrum och skickar den med dyr UPS-gubbe mot Sollentuna där jag bor, men vet inte hur sofistikerad deras logistik riktigt är..

De är rätt snabba ändå, nästan varje beställning som jag har gjort har det preliminära leveransdatumet stämt. Det brukar gå så länge man inte bor långt upp i norr.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-09-19 10:05

Jag har samma erfarenhet. Den kommer till dörren på dagen. Är du inte hemma körs den till itlämningsställe och där kan den bli liggandes till dagen efter eller måndagen, som i detta fall, efter. Tidigare hade Apple specifika utlämningsställen på vissa(alla?) orter och ”min” var seg. Nu kör de till samma utlämningsställe som alla andra och servicen ökat enormt för mig.

Ursprungligen av xms67:

Jag har samma erfarenhet. Den kommer till dörren på dagen. Är du inte hemma körs den till itlämningsställe och där kan den bli liggandes till dagen efter eller måndagen, som i detta fall, efter. Tidigare hade Apple specifika utlämningsställen på vissa(alla?) orter och ”min” var seg. Nu kör de till samma utlämningsställe som alla andra och servicen ökat enormt för mig.

Det brukar fungera upp till Luleå i alla fall. Grejerna landar på morgonen i Stockholm och skickas vidare till Luleå med flyg för utdelning efter lunch. Längre upp tror jag att det kan bli värre för då måste grejerna gå med bil och avstånden blir snabbt stora

Nu är min skickad ?, spårning ej tillgänglig ännu på DHL.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2019-09-19 13:30
Ursprungligen av @ndreas:

Klart du skall köra utan skal eller.. köp bakstycke skydd från dbrand om du tröttnar på grön så kan du välja alla färger från dbrand, behåller känslan i telefonen utan massa feta plånbloksfodral osv. Har alltid kört dbrand skydd på mina.
Såg att de fanns även nu i Camo svart eller grönt

Intressant med dessa skins från Dbrand, du som har kört på det länge, skyddar dom något mot fall?

Fått bekräftelse från DHL nu! Ser väl ut som att jag inte skulle tvivlat. Med dem brukar saker gå fort så nu köper jag väl att jag kommer få den imorgon. Skönt att de inte gjort som Amazon och börjat låta PostNord hantera "express"frakt..

Min är i Växjö

Dom har just börjat bryta jordmetallerna som ska användas för min...

Senast redigerat 2019-09-19 19:44

Min är i Bryssel.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-09-19 20:14

Min är på väg från Ljungby till terminalen. Postnord har skickat ut en avi till mig, och menar att jag skall kunna hämta den i morgon.

Barnsligen, Ylan

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2019-09-19 20:23
Ursprungligen av theplague:

Det är samma crackhead på Telia som satt rabatterna i år som vid iPhone X-släppet.
Nedan är rabetterna för lurarna vid uppbindning 24 månader.

Är det bara jag som tycker följande är ologiskt?:
- Att ju dyrare lur är rabatten mindre
- Att mellan de olika versionerna av telefoner varierar "rabattstegen" på olika vis - i vissa fall ger köp av 512GB mer rabatt än 256gb, men i andra fall inte.

Vem är det som höftar fram det här? Kan inte vara någon som kan matte, logik eller statistik särskilt bra.
Eller?

[...]

Inte nog med det - iPhone XS 64GB är dyrare än motsvararnde iPhone 11 Pro hos Telia.

iPhone 11 Pro 64 GB - 799 kr/mån med 6GB
iPhone XS - 809 kr/mån med 6GB

Med 256GB lagring skiljer det sig en tia per månad till XS fördel.

Jag beställde för övrigt en rymdgrå 11 Pro med 512 GB. Provade 256 GB när jag köpte XS men jag växte ur det snabbt. Ja, jag fotar en hel del.

Jag har tänkt köpa min pro max kontant imorgon men undrar om ni vet nån butik som kommer börja sälja nu vid midnatt som man kan köpa direkt och sen hämta senare under dagen?

Ursprungligen av jonasn:

Inte nog med det - iPhone XS 64GB är dyrare än motsvararnde iPhone 11 Pro hos Telia.

iPhone 11 Pro 64 GB - 799 kr/mån med 6GB
iPhone XS - 809 kr/mån med 6GB

Med 256GB lagring skiljer det sig en tia per månad till XS fördel.

Jag beställde för övrigt en rymdgrå 11 Pro med 512 GB. Provade 256 GB när jag köpte XS men jag växte ur det snabbt. Ja, jag fotar en hel del.

Ofattbart.

Fotar ju en hel del men har stort iCloud så min X 256 har ca 165GB ledigt så jag fortsätter med samma storlek.

Ursprungligen av jonasn:

Inte nog med det - iPhone XS 64GB är dyrare än motsvararnde iPhone 11 Pro hos Telia.

iPhone 11 Pro 64 GB - 799 kr/mån med 6GB
iPhone XS - 809 kr/mån med 6GB

Med 256GB lagring skiljer det sig en tia per månad till XS fördel.

Jag beställde för övrigt en rymdgrå 11 Pro med 512 GB. Provade 256 GB när jag köpte XS men jag växte ur det snabbt. Ja, jag fotar en hel del.

Helsike vad du måsta fota mycket??? De extra 256GB klarar liksom ca 130 tusen iPhone jpgs plus det det du har kvar av den ursprungliga lagringen
Klart, med mycket filmer drar det iväg snabbt.
Antar att du har en massa musik också och annat.

Ursprungligen av jonasn:

Inte nog med det - iPhone XS 64GB är dyrare än motsvararnde iPhone 11 Pro hos Telia.

iPhone 11 Pro 64 GB - 799 kr/mån med 6GB
iPhone XS - 809 kr/mån med 6GB

Med 256GB lagring skiljer det sig en tia per månad till XS fördel.

Jag beställde för övrigt en rymdgrå 11 Pro med 512 GB. Provade 256 GB när jag köpte XS men jag växte ur det snabbt. Ja, jag fotar en hel del.

Har aldrig förstått Telias prissättningar, och detta gör det ännu mer knepigt???

  • Medlem
  • Lammhult
  • 2019-09-20 06:05

Tack för att du valt att förboka din iPhone hos oss på MediaMarkt!

På grund av hög efterfrågan så kommer dessvärre inte alla som förbokat få sin telefon i första leveransen från Apple. Tyvärr innebär detta att du inte kommer få din iPhone på releasedagen imorgon.

Sjukt illa. Får hoppas på Webhallen. Sålde av min gamla tidigare i veckan så sitter på en trött gammal 6:a.

Helt horribelt att det är brist på en lur för typ 16kkr

Även trött på att det fungerar så dåligt, varför fortsätta ta preorders på hemsidan när man inte får leverans? Borde väl iaf vara på sin plats med en stor röd banner om att ”vi har över huvudtaget inte ett leveransdatum för tillfället”.

Operatörerna har ju iaf leveranstider, 5-7 veckor hos Tele2 på den modell jag är ute efter. Sinnessjukt att mer än 1/12 av cykeln till nästa lur ska gå innan man får leverans

Senast redigerat 2019-09-20 06:17
  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2019-09-20 06:52
Ursprungligen av theplague:

Fotar ju en hel del men har stort iCloud så min X 256 har ca 165GB ledigt så jag fortsätter med samma storlek.

Ursprungligen av CekariYH:

Helsike vad du måsta fota mycket??? De extra 256GB klarar liksom ca 130 tusen iPhone jpgs plus det det du har kvar av den ursprungliga lagringen
Klart, med mycket filmer drar det iväg snabbt.
Antar att du har en massa musik också och annat.

Jag för även över en del RAW från systemkameran vilket såklart tar en del utrymme. Smidigt när man är på språng! Försöker komma ihåg att radera dem från telefonen när de är överförda till datorn men det händer ju inte alltid.

Jag har 2TB iCloud men tycker inte riktigt det där med att frigöra utrymme på telefonen funkar bra. Nu har jag fortfarande ett tiotal GB ledigt på min XS, men min 32GB SE som jag har som jobblur blir ju smockfull direkt om jag aktiverar iCloud Photos. Antar att bara previews fyller upp den. Min XS säger att 229,2 GB av 256 GB används (har just rensat..) och att jag kan frigöra 568,1 MB genom att optimera mina bilder. Då har jag ca 50000 bilder och 2500 videos i iCloudbiblioteket, som tar upp nästan hälften av utrymmet. 568 MB minskning på typ 100GB är ju helt värdelöst.

Jag tror det är dags att arkivera lite bilder. Brukar duplicera mitt Photos-bibliotek på macen med några års mellanrum, för att sedan radera allt utom de bästa bilderna i mitt main-library.

Senast redigerat 2019-09-20 07:15
  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2019-09-20 07:20

Hade aldrig hört talas om dbrand innan den här tråden. Efter att jag har läst om dem här kollar jag MKBHDs iPhone 11 Pro-video och han nämner dem. Kollar igenom aaplnow.com och hittar denna artikel på Apple Insider: https://appleinsider.com/articles/19/09/19/re...

Framgångsrik viral marknadsföring? Personligen tyckte jag deras skins såg otroligt tacky ut, men de kanske ser bättre ut i verkligheten.

  • Medlem
  • 2019-09-20 07:41

Inte jättelång kö för obokade enheter i Täby. Ca 20 personer i skrivande stund.

  • Medlem
  • 2019-09-20 07:51

Nu bjuds det på morgonkaffe med tillhörande bulle i kön. Trevligt

Min är i Örebro nu. Slutar 16. Can't wait!!

  • Medlem
  • TRELLEBORG
  • 2019-09-20 08:48

Min 11 Pro ligger och sover över på Toftanäs i Malmö. Det verkar som om PostNord lyckas... Men det är ändå 3 mil kvar så jag ropar inte hej ännu!

Bevaka tråden