Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone SE kan ej uppgradera till iOS13?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

iPhone SE kan ej uppgradera till iOS13, tots att det ska gå enligt Apples kompabilitetsuppgifter?

Ursprungligen av br-Augustinus:

iPhone SE kan ej uppgradera till iOS13, tots att det ska gå enligt Apples kompabilitetsuppgifter?

Har du problem att uppdatera? Det ska gå.

(Edit: Men med det sagt bör du vänta tills 13.1 släpps senare idag)

Senast redigerat 2019-09-24 17:43
Ursprungligen av Zeugma:

Har du problem att uppdatera? Det ska gå.

Ja, jag vet (som jag skrev), men det går inte (som jag skrev). Skulle gärna vilja ha en konstruktiv kommentar om vad jag kan göra ..

Ursprungligen av br-Augustinus:

Ja, jag vet (som jag skrev), men det går inte (som jag skrev). Skulle gärna vilja ha en konstruktiv kommentar om vad jag kan göra ..

Du har formulerat det som två frågor, inte påståenden, det var därför jag frågade. Lycka till.

Ursprungligen av br-Augustinus:

Ja, jag vet (som jag skrev), men det går inte (som jag skrev). Skulle gärna vilja ha en konstruktiv kommentar om vad jag kan göra ..

Förklara då gärna tex vilket felmeddelande du får, vad händer? Dyker det inte upp i huvud taget? Etc etc.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Förklara då gärna tex vilket felmeddelande du får, vad händer? Dyker det inte upp i huvud taget? Etc etc.

Jo, uppdateringen dyker upp, jag kan börja ladda ner, men när den är upp-packad och ska uppdatera, kommer meddelande om att det är maskinvaruproblem.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-09-24 19:57
Ursprungligen av br-Augustinus:

Jo, uppdateringen dyker upp, jag kan börja ladda ner, men när den är upp-packad och ska uppdatera, kommer meddelande om att det är maskinvaruproblem.

Finns ledigt utrymme?
Testa uppdatering via iTunes på en dator
Mer specifikt vilket felmeddelande, om det finns en felkod kan du jämföra här:
https://support.apple.com/sv-se/HT204770

En SE i familjen "dog" under uppdateringen. Svart skärm (med belysningen igång, alltså inte helt utan ström). Ville inte starta - vita äpplet blinkade bara till. Strömkabeln var isatt under hela processen, så inte slut på batteri mitt i uppdateringen e dyl. Gick dock att återställa genom att koppla in i iTunes. Från https://www.99mac.se/forum/p/2377090

Så återställning/uppdatering via iTunes borde vara prio 1. (Kanske @br-Augustinus redan gjort detta och lyckats då inget har hänt i tråden på en vecka?)

1
Bevaka tråden