Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Att använda NFC-taggar med sin iPhone: tips & tricks

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av zinned:

Den genvägen ska fungera. Har du testat med en annan enhet? Jag ska skapa en sådan genväg hos mig ikväll och se vad som sker, utgår från att den fungerar som den ska.

Ska skriva en likadan till iPad och prova senare.

• Avstängd
  • Falun
  • 2019-10-04 13:33
Ursprungligen av CekariYH:

Eftersom jag inte hittar nån dela knapp i Genvägar så postar jag bilder på alla steg jag gör när jag skapar den, det inringat i rött är vad jag väljer:

forts nästa inlägg...

Ursprungligen av garda:

Jag fick lika, men då jag har flera Apple TV var jag tvungen att klicka på det blåa "Appe TV" för att där välja vilken jag vill starta, sen funkade det.

Har bara en som är igång. men provade det men icke sa Nicke.

Har nu provat på min iPhone och min iPad med samma nedslående resultat.

Felmedelande version 1:

Ändrat enligt förslag ovan:

Nytt felmeddelande:

Har ingen aning om var (1005) kommer ifrån dock, bara fanns där en dag.

Ursprungligen av Innis:

Tack, om du tittat på mina tidigare bilder eller på min näst sista bild ovan så finns det ingen delaknapp där, skumt.

Senast redigerat 2019-10-04 22:05
  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-10-04 14:34

Jag skulle tro att du borde göra en reset på din ATV, det känns som det skulle kunna påverka det.

Ursprungligen av zinned:

Jag skulle tro att du borde göra en reset på din ATV, det känns som det skulle kunna påverka det.

Kanske det, men urrk för att sätta upp allt igen och annars funkar den ju bra och som den ska utan problem

• Medlem
  • Malmö
  • 2019-10-07 09:39

Kanske det, men urrk för att sätta upp allt igen och annars funkar den ju bra och som den ska utan problem

Där är väl inget att "sätta upp igen"? Bara att resetta den, ange iCloud-credentials och ansluta till WiFi/Ethernet. Färdigt.

Ursprungligen av zinned:

Där är väl inget att "sätta upp igen"? Bara att resetta den, ange iCloud-credentials och ansluta till WiFi/Ethernet. Färdigt.

Nja, inte bara, gamepaden, hörlurar, netflix bara för att nämna nära som ska in och vissa andra appar och spel etc.
Mina önskelistor på vad som jag vill se/köpa vad gäller filmer och tyvärr efter att ha tjata på Apple dom senaste 5-6 åren om att synka önskelistorna mellan iTunes TV och iTunes på macOS så har dom ännu inte fattat vitsen.

• Medlem
  • Malmö
  • 2019-10-07 11:17

Nja, inte bara, gamepaden, hörlurar, netflix bara för att nämna nära som ska in och vissa andra appar och spel etc.
Mina önskelistor på vad som jag vill se/köpa vad gäller filmer och tyvärr efter att ha tjata på Apple dom senaste 5-6 åren om att synka önskelistorna mellan iTunes TV och iTunes på macOS så har dom ännu inte fattat vitsen.

Alla BT-enheter ("gamepad", hörlurar, etc) som har anslutits till någon enhet med samma Apple-ID ska du inte behöva ansluta på nytt. Appar bör ju dras ner per automatik. Önskelistor har jag ingen aning om...

• Medlem
  • Barentsburg
  • 2019-10-07 11:24

Önskelistorna ligger på Apple-IDt, det bara inte synkas mellan enheterna.

Ursprungligen av Gäddnos:

Önskelistorna ligger på Apple-IDt, det bara inte synkas mellan enheterna.

Precis, och varför inte, kan inte vara så svårt att fixa för Apple.

Bevaka tråden