Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Microsoft vill ta över Google?

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • London
  • 2003-11-05 02:00

Sen när är Win XP i världsklass? Och på serversidan skulle jag hellre ha en *nix-baserad lösning än en Win-baserad, men det är ju bara IMHO.

Edit: Fixade åäö...

Senast redigerat 2004-11-10 21:16
  • Medlem
  • 2003-11-05 02:04
Citat:

Skrevs ursprungligen av jb
Sen när Win XP i väldsklass?

Sedan den första november, uppenbarligen.

Vad har hänt med de svenska tecknen? Klarar de inte av att vara uppochner?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-10 20:47
Citat:

Skrevs ursprungligen av stfm
Usch. Det här var inte skojiga nyheter (jag lämnar debatten om huruvida det är en nyhet därhän). Med MS totala förstörelse av Hotmail i tankarna, så kan man vara säker på vad som händer vid ett övertagande. Om jag inte visste hur duktiga MS är på att slakta övertagna produkter, så skulle jag inte bry mig alls...

Finns det någon Backup? Alltså, fler användbara sökmotorer?

Konkurrenter kommer att uppstå som ett resultat av Microsofts övertagande, tror jag. Någon som minns en grej som heter "Alta Vista" och som var marknadledande för typ fem år sen? Den här sortens "produkter" har låg lojalitet hos användarna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-10 19:18
Ursprungligen av Netzach:

suverän sida

skönt att någon tar tag i google hypen, desto roligare är det när folk som "tänker annorlunda" bara använder en sökmotor, google, utan att reflektera över monopol situationen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-11 09:35
Ursprungligen av ingemarl:

suverän sida

skönt att någon tar tag i google hypen, desto roligare är det när folk som "tänker annorlunda" bara använder en sökmotor, google, utan att reflektera över monopol situationen.

Just det. http://www.google-watch-watch.org/

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-11-11 18:09
Ursprungligen av ingemarl:

skönt att någon tar tag i google hypen, desto roligare är det när folk som "tänker annorlunda" bara använder en sökmotor, google, utan att reflektera över monopol situationen.

Jag använder Google för att jag tycker Google är bra. Hade jag tyckt att Windows är bra hade jag använt det också. Monopol eller inte.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-15 16:49

Antingen har google (och Yahoo-databaserna) relativt små databaser jämfört med Altavista, eller så censurerar dem. Ofta är även sökresultaten mer relevanta på Altavista.

Bevaka tråden