Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Betala Music årsvis?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Denna musiktjänst verkar ha en funktion att betala årsvis (se t.ex. https://www.cultofmac.com/487980/apple-music-... men jag kan inte hitta detta alternativ när jag går in i mina prenumerationer och väljer Music. Jag får bara alternativen månadsvis ensam, månadsvis familj, och månadsvis student. Får nån annan upp möjligheten att betala årsvis? Med tanke på att det blir 2 månader gratis skulle det vara trevligt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-12-17 10:00

Har du en aktiv Apple Music-prenumeration, vilket krävs enligt artikeln? (jag har det inte)

Citat:

Getting the annual subscription rate isn’t easy though. Apple buried the option deep in its settings menus. Unfortunately, the annual rate is only available for Apple Music users who already have a current subscription, so if you want the $99-per-year rate, you’ll need to sign up at the normal $9.99 tier first and then switch the next month.

Sedan är artikeln två år gammal, och sådana här erbjudanden kan vara internationellt sett lokala.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-12-17 11:54

Tyska sajten ifun.de noterade igår att erbjudandet om ett års prenumeration för 10 månadsavgifter även gäller Apple Arcade.

Men återigen, erbjudandet syns först när man påbörjat sin första månadsprenumeration.

Citat:

Customers who already subscribe to the monthly Apple Arcade plan can switch to the annual one by navigating to the Subscriptions menu in the App Store app. New Apple Arcade subscribers will presumably be presented with the annual option when signing up, too.

Källa: The Verge

1
Bevaka tråden