@pesc
Håller med dig om alla punkter förutom just punkt 2, där håller jag inte helt med. Vad menar du inte fungerar riktigt som det ska? Hos mig fungerar det perfekt.
Jag har inte fått HomeKit-reglerna att trigga på om jag är hemma eller borta. Funkar inte. Har iofs inte jobbat och felsökt ordentligt, men ska man behöva det?
Sedan så visas ibland skumma temperaturer från mina Elgato-termometrar. Nu kanske inte Elgato-prylarna är top notch, men om det visas olika, felaktiga, temperaturer i Home-appen på iPhone och iPad så tycker jag det verkar som att Apple har tappat bort information någonstans.
Jag är också lite irriterad på Home-appens temperaturvisning. Om ute-termometern är -12,5 grader så blir det många tecken och fonten blir mikroskopisk. En stor cirkel på min iPhone med mikroskopiskt oläslig text i. Inte Appligt.
Jag tycker också man kunde få önska sig mer funktionalitet i scenarier. Långsamma dimningar. Säga till Siri: "Släck utelampan klockan 23 ikväll". Lite sånt.
Slutligen tycker jag att man borde kunna köpa en HomeKit-termometer eller väggströmbrytare(remote-knapp) för 99:- , och en HomeKit-hubb för 499:-. Få lite volym på grejorna och kräng!