Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad Pro med stöd för trackpad är äntligen här

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Via ett pressmeddelande meddelar Apple att de idag släpper en ny iPad Pro-modell med en rad nyheter.

Läs hela artikeln här

Då tror jag bestämt att min nästa macbook inte blir en macbook

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-03-18 15:46
Ursprungligen av barbapappa_86:

Då tror jag bestämt att min nästa macbook inte blir en macbook

Bra val.

Jag känner dock själv att jag håller kvar i min befintliga iPad Pro (okt 2018) ett tag till, känner inte att jag är i det behovet av den prestandaförbättringen när den befintliga prestandan redan är monstruös. Skulle jag dock inte haft en iPad Pro så skulle jag slagit till direkt!

Mest intresserad av det nya tangentbordet till min 12.3" iPad Pro, trevligt med bakgrundsbelysning och styrplatta
Men man hajar ju till på priset, 4295:- för ett tangentbordsfodral ?

Ursprungligen av Redaktionen:

Via ett pressmeddelande meddelar Apple att de idag släpper en ny iPad Pro-modell med en rad nyheter.

Läs hela artikeln här

Jag planerar beställa den nya Ipad Pro 11 inom de närmaste dagarna. Men jag vill gärna ha tips på bra fodral som dels skyddar Ipaden bra och tillåter den att vinklas och ställas i både vågrätt och lodrätt läge.
Har till min Ipad Air 2 och en tidigare använt fodral från tillverkaren Targus.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-03-20 12:49
Ursprungligen av vicotnic:

Jag planerar beställa den nya Ipad Pro 11 inom de närmaste dagarna. Men jag vill gärna ha tips på bra fodral som dels skyddar Ipaden bra och tillåter den att vinklas och ställas i både vågrätt och lodrätt läge.
Har till min Ipad Air 2 och en tidigare använt fodral från tillverkaren Targus.

Är du säker på att du ska köpa 11" modellen? Vad ska du använda den till?

Jag var också lika säker på 11", tills jag besökte butiken och fick klämma och känna på 12,9". Instant love. Så otroligt mycket mer rätt, i min värld då.

  • Medlem
  • 2020-03-20 13:49

Har nästan bestämt mig at min Pro 10.5 är för gammal och att jag behöver/villhöver en ny. Kan bara inte bestämma om det ska bli 11' eller 12,9'. Blir att fundera några dagar till...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-03-20 13:52
Ursprungligen av garda:

Har nästan bestämt mig at min Pro 10.5 är för gammal och att jag behöver/villhöver en ny. Kan bara inte bestämma om det ska bli 11' eller 12,9'. Blir att fundera några dagar till...

Har du klämt och känt på båda?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2020-03-20 17:00

Beställt en iPad Pro 11 128 GB Wifi Space Gray i dag, funderade ett tag på 12.9 men den blir för jobbig att hålla med en hand längre stunder.

Ursprungligen av zinned:

Är du säker på att du ska köpa 11" modellen? Vad ska du använda den till?

Jag var också lika säker på 11", tills jag besökte butiken och fick klämma och känna på 12,9". Instant love. Så otroligt mycket mer rätt, i min värld då.

Ja jag vet att 11" modellen passar mig av 2 orsaker:
Jag vill ha en Pro
12,9" kommer inte att rymmas i min väska som jag använder när jag reser/ska på något viktigt.

Jag har länge använt en Ipad Air 2 och vet hur det är att resa med den.
Därför vet jag att jag inte får plats med en 12,9"

Senast redigerat 2020-03-20 22:27

Beställde iPad Pro 12,9” i helgen. Kommer imorgon med UPS. 12500kr fattigare - men fick 6700kr för min modell 2018. Så inte så blodigt. Tyvärr är ju fodralet från 2018 bara att glömma pga nya kameran. Avvaktar ett nytt ett tag och ser vad som kommer från andra tillverkare- alt keyboard förstås. Är ju även kombination fodral.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-04-04 14:34
Ursprungligen av vicotnic:

Jag planerar beställa den nya Ipad Pro 11 inom de närmaste dagarna. Men jag vill gärna ha tips på bra fodral som dels skyddar Ipaden bra och tillåter den att vinklas och ställas i både vågrätt och lodrätt läge.
Har till min Ipad Air 2 och en tidigare använt fodral från tillverkaren Targus.

Hittade du något bra fodral? Jag har nyss köpt en Pro 11 och letar skal.

Ursprungligen av xms67:

Hittade du något bra fodral? Jag har nyss köpt en Pro 11 och letar skal.

Jag valde att köpa en begangnad Ipad Pro 11" (2018) och till den köpte jag en:
https://www.webhallen.com/se/product/298082-O...

Den passar för 2018

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-04-04 15:01
Ursprungligen av vicotnic:

Jag valde att köpa en begangnad Ipad Pro 11" (2018) och till den köpte jag en:
https://www.webhallen.com/se/product/298082-O...

Den passar för 2018

Jag köpte också en av förra modellen, 3:e generationen..?. Kollar på detta skal då jag vill att det ska vara så tunt som möjlig men mer skyddande än Apples Smart Folio:
https://www.phonelife.se/ipad-pro-11/ipad-pro...

  • Medlem
  • 2020-04-29 12:54
Ursprungligen av zinned:

Har du klämt och känt på båda?

Tog några veckor att bestämma mig, hämtade precis en 12,9' på posten.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-04-29 12:56
Ursprungligen av garda:

Tog några veckor att bestämma mig, hämtade precis en 12,9' på posten.

Bra val

1
Bevaka tråden