Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fjärrkontrollen laggar

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en ATV 4K med en fjärrkontroll som laggar. Hade inget problem med min äldre ATV. Några idéer på vad jag kan göra åt saken?

Senast redigerat 2020-03-19 15:37
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2020-03-19 15:34

Dosa?

Löst. Stängde av HDR.

Senast redigerat 2020-03-19 16:17
  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-03-19 16:09
Ursprungligen av barbapappa_86:

Löst. Stängde av HRD.

HDR?

Ursprungligen av Innis:

HDR?

Exakt, HDR.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-03-19 16:30
Ursprungligen av barbapappa_86:

Exakt, HDR.

Hur kan det lagga pga av det? Har du ingen HDR Tv?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2020-03-19 17:21

Då är det ju inte fjärren som laggar, utan att det tar lite längre tid för AppleTV att visa en högupplöst bild bara. Och om den inte finns lagrad lokalt i full upplösning i AppleTV så måste den laddas ned från iCloud över Internet.

Ursprungligen av Innis:

Hur kan det lagga pga av det? Har du ingen HDR Tv?

Har ingen aning om varför. Min TV har stöd för HDR. https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/tv/...
Googlade mig till lösningen och det fungerar.

  • Medlem
  • Borås
  • 2020-03-20 11:29

Testa att hålla inne Menyknappen och volym ner i 10 sekunder. Det kan hjälpa. Eller att använda Siri via fjärrisen en gång, säg typ "Öppna Netflix" Helskumt men det har hjälpt mig.

Ursprungligen av Ola:

Testa att hålla inne Menyknappen och volym ner i 10 sekunder. Det kan hjälpa. Eller att använda Siri via fjärrisen en gång, säg typ "Öppna Netflix" Helskumt men det har hjälpt mig.

Testade båda tidigare och det fungerade tyvärr inte. Fick tipset att göra ATV strömlös 5 min, men det har jag inte testat ännu. Får återkomma om det.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Testade båda tidigare och det fungerade tyvärr inte. Fick tipset att göra ATV strömlös 5 min, men det har jag inte testat ännu. Får återkomma om det.

Hoppas på resultat. Gärna när du provat. Kanske även hjälper mig.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-03-26 08:50

Jag tror inte det hjälper dej att han gör sin strömlös....

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2020-03-26 12:32

Efter att ha läst lite på Apples diskussionsforum så härskar två teorier. Den första att Hdmi 2.0-sladd är inte tillräckligt utan du måste använda Hdmi-2.1-sladd. Den andra att det är ett design i kombinationen av hård och mjukvara som omkring 2018~2019 fortfarande gjorde att 4K/HDR sänkte prestandan så kraftigt att det gick ut över bluetooth. Däremot uppges det också att fjärr-appen över wifi inte uppvisar det här fenomenet. Intressant...

1
Bevaka tråden