Alla kontakter finns nu i klockan!
Lade under några dagar till +46 framför alla nummer och såg till att formaten med en nolla inom parentes blev rätt. Ingen skillnad i klockan. Gjorde en nollning av synkroniseringsdata. Ingen skillnad. Startade om telefon och klocka. Ingen skillnad.
Tog en närmare titt i telefonens Kontakter på sista kontakten på bokstaven S som klockan visade. Såg inget konstigt. Kollade på första kontakten som inte fanns med på klockan, även denna på bokstaven S. Den såg helt ok ut. Telefonnummer, mailadress och den egentagna bilden för kontakten såg ut som för vilken kontakt som helst.
Bara för att testa tog jag bort den egentagna kontaktbilden och ersatte den med telefonens vanliga gråa cirkel med initialerna i. Då rasslade det till i klockan och alla kontakter från A-S, men även S-Ö dök upp i klockans Kontakter.
Är kanske för tidigt att ropa hej, men under några dagar så har faktiskt klockan behållit alla kontakter. Verkar som att bara för att klockan inte gillade en kontaktbild så valde den att inte låta den och de efterföljande kontakterna synkroniseras från telefonen. Väldigt märkligt sätt av klockan att hantera det hela. Jämför med att du gör en Träning på klockan i form av en utomhuscykling på 75 kilometer eller liknande. Inte slutar klockan helt att ta in puls, GPS och rörelsedata efter 42 meter bara för att den just under den sekunden inte fick någon GPS-position. Givetvis fortsätter den kontinuerligt att lagra den puls och rörelsedata den får och när GPS-datan återkommer så lagrar den också.
Nåväl. Jag är fortfarande riktigt nöjd med min AW3/42mm. Kanske ytterligare något mer nöjd nu när jag kan se vem som ringer.
Tack för hjälp, tips och stöttning!