Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Apple kommer lansera dator med egen processor 2021

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det har länge ryktats om att Apple jobbar på en egen processor till sina Mac-datorer och en lansering kan ske 2021.

Läs hela artikeln här

Skulle inte iPad Pro ersätta MacBook? Så varför skulle Apple satsa resurser på detta?
Skämt åsido jag tror det finns många som vill ha kvar formfaktorn av en traditionell laptop, eller en All-In-One dator. Så det är väl smart om Apple framtidssäkrar och ser vad de kan göra.

Sen sätter det väl press på AMD och Intel samtidigt.

  • Medlem
  • International user
  • 2020-04-30 13:14
Ursprungligen av johnh3:

Skulle inte iPad Pro ersätta MacBook? Så varför skulle Apple satsa resurser på detta?
Skämt åsido jag tror det finns många som vill ha kvar formfaktorn av en traditionell laptop, eller en All-In-One dator. Så det är väl smart om Apple framtidssäkrar och ser vad de kan göra.

Sen sätter det väl press på AMD och Intel samtidigt.

Detta är något jag hoppats på sedan de började göra egna ARM processorer. Och jag är så led det faktum att Apple inte kunde fortsätta med Power arkitekturen. x86 är fullständigt ointressant arkitektur med sådan legacy att det tar ont.
Men intel har varit skickliga på att skruva upp den.

Jag är ett fan av att kunna starta upp i windows. Gör det aldrig men gillar att jag kan.

Med tanke på hur kraftfulla Apples processorer i Pad Pro är (de är ju i princip lika snabb som mellan i5 och i7), så skulle det inte alls förvåna mig om en ARM (gjord för dator) baserad MacBook är snabbare än dagens MacBook Pro 16" i9. Tänk på hur snabb en ARM baserad MacBook Pro då skulle bli (och ändå vara strömsnålare än dagen MacBook Pro 16" i9)!!!

Windows finns även i ARM baserad version, så även om det sker processorbyte, så finns det troligtvis fortfarande möjlighet att köra Windows på ARM baserad Mac (kan hända att ARM baserad Windows måste modifieras en smula).

1
Bevaka tråden