Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärmskydd iPhone SE 2020

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, en fundering, vad jag hört och läst ska det vara samma skärm på nya SE som 6-7-8, men vid montering av glas skärmskydd så har jag inte lyckats få det bra ute i kanterna, har testat 2 olika med samma resultat, ska skärmskydd för tex iPhone 8 passa rakt av eller är skärmen annorlunda på nya SE?

Skärmskydd? Att sätta på en glas- eller plastfilm värt någon krona i produktionskostnad på ett av världshistoriens mest avancerade glasprodukt är väl som att äta en oskalad banan? Eller sätta plastfolie på glasspinnen innan man äter den?

En bumper eller motsvarande skydd som sticker upp en bit ovanför glaset å andra sidan - det gör nytta!

Ursprungligen av johan_tanying:

Skärmskydd? Att sätta på en glas- eller plastfilm värt någon krona i produktionskostnad på ett av världshistoriens mest avancerade glasprodukt är väl som att äta en oskalad banan? Eller sätta plastfolie på glasspinnen innan man äter den?

En bumper eller motsvarande skydd som sticker upp en bit ovanför glaset å andra sidan - det gör nytta!

Håller inte riktigt med, ett glasskydd ger en bra känsla och har räddat en del skärmbyten men som sagt alla är vi olika ?

Det verkar vara ett problem för en del, ja: https://forums.macrumors.com/threads/2020-se-...

Verkar omfatta flera typer av märken, också.

Kan det bero på en annan typ av ytbehandling? Gissning, bara.

Min egen SE har överlevt 4+ år tack vare bumper (flera fall i golvet/drullerier). Inte en skråma på glas trots frånvaro av skärmskydd och tillvaro i framficka.
Frugans 7:a fick glasskydd samt halvskal som gick _nästan_ ändå upp i nivå med glaset på sidorna. Vad händer - jo den faller så olyckligt att liten flisa gick ut längs den lilla kanten glas mellan skärmskydd och skal!

  • Medlem
  • 2020-05-10 23:13
Ursprungligen av johan_tanying:

Skärmskydd? Att sätta på en glas- eller plastfilm värt någon krona i produktionskostnad på ett av världshistoriens mest avancerade glasprodukt är väl som att äta en oskalad banan? Eller sätta plastfolie på glasspinnen innan man äter den?

En bumper eller motsvarande skydd som sticker upp en bit ovanför glaset å andra sidan - det gör nytta!

Håller inte helt med tyvärr har en nya iphone 8 från jobb samt endast skall/skydd på baksidan om man ska kalla det. skippade skärmskyddet, men så värst avancerat glas är det absolut inte i mitt tycke. Telefonen har jag endast i en byxficka alltid, samt alltid i finbyxor. Har hur många små repor som helst på skärmen....så att det blivit bättre njaaa ... nej inte så värst imponerad får jag säga tyvärr men det är vad jag enbart tycker.

Senast redigerat 2020-05-11 01:13
1
Bevaka tråden