Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Platsnamn anges inte i Röstmemon

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ställt in så att platsnamn ska anges som förval i appen Röstmemon. Se dump. Men ändå blir det namngivet ”Ny inspelning x”.

Är det en bugg eller något jag har missat? Någon kanske kan testa åt mig på sin Iphone?

IOS 13.4.1, Iphone SE (2016).

  • Superhjälte
  • 2020-05-12 21:12

Fungerade här. Inspelningen fick namnet ”Gatanviborpå nr”.

Senaste iOS och iPhone 11 Pro.

Ursprungligen av Zop:

Fungerade här. Inspelningen fick namnet ”Gatanviborpå nr”.

Senaste iOS och iPhone 11 Pro.

Tack för att du testade! Hm, då borde det väl fungera, om det inte hänger på hårdvaran, förstås.

Edit: Jag kom precis på det (genom att testa på måfå, och efter att ha installerat om Röstmemon). I Inställningar > Integritet > Platstjänster > Systemtjänster så måste Viktiga platser vara påslaget. Lite oväntat, för det står inget om det (se spoiler). Men, slutet gott, allting gott.
Edit 2, brasklapp: Hemadressen registrerades i alla fall, och den finns med bland viktiga platser som Hem. Jag får kolla om andra platser också blir rätt.

Dold text:

Viktiga platser: iPhone och dina iCloud-anslutna enheter kommer att hålla reda på vilka platser du har besökt nyligen, samt hur ofta och när du besökte dem, i syfte att lära sig vilka platser som är viktiga för dig. Dessa data är heltäckande krypterade och kan inte lösas av Apple. De används till att erbjuda dig personliga tjänster, t.ex. prediktiva trafikrutter och att skapa bättre bildminnen i Bilder.

Senast redigerat 2020-05-12 21:37
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-05-14 08:29

Och att du har GPStäckning (eller triangulering etc) så den vet var den befinner sej någonstans.

Det fungerar nu med alla platser. Jag drar slutsatsen att funktionen Viktiga platser måste vara påslagen.

1
Bevaka tråden