Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på Team management applikation

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag hoppas innerligt jag kan få några bra förslag.

Jag letar efter en lösning för en utbildning som är mer projektbaserad - och därför söker jag något team management program.
Idag använder vi Slack + google kalender men dessvärre är det inte helt optimal lösning och vill därför se över vad som finns som alternativ.

Vad vi skulle vilja göra är att göra projekthantering gentemot team (klasser).
Kunna lägga in möten - föreläsningar i samma program - där det visuellt går att se någon form av kalender.
Kunna kommunicera med team eller enskilt med teammedlemmar.

Vilka lösningar finns?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2020-05-13 15:11

Kikat på MS Teams?

Ursprungligen av reboot81:

Kikat på MS Teams?

Vi har Teams på skolan men dessvärre tycker jag att programmet är lite väl för avancerat. Hela sviten 365 är en stor djungel.

Har eventuellt hittat ett alternativ kallat HeySpace som är en variant av Trello, Slack och med visuell kalender.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-05-13 17:50
Ursprungligen av reboot81:

Kikat på MS Teams?

Är du ironisk? Jag hör mest sura kommentarer från folk som tvingas använda Teams på jobbet. Hela Office 365 ligger ca ett decennium efter Google Apps.

Ursprungligen av iSweden:

Är du ironisk? Jag hör mest sura kommentarer från folk som tvingas använda Teams på jobbet. Hela Office 365 ligger ca ett decennium efter Google Apps.

Jag kan instämma där. Jag mår själv både psykiskt och fysiskt dåligt när vi sitter med teams.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2020-05-13 23:14
Ursprungligen av iSweden:

Är du ironisk? Jag hör mest sura kommentarer från folk som tvingas använda Teams på jobbet. Hela Office 365 ligger ca ett decennium efter Google Apps.

Beror ju på vad resten använder. Ligger man redan allin på O365 så kan man kika på det. Men de som redan nyttjar Teams, ja det får vackert logga in och ut då appen inte fixar flera konton (tenants), såsom Outlook gör.

1
Bevaka tråden