Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag brukar alltid använda det äldsta system som Apple fortfarande supportar eller som är minimumkrav för något av mina viktigaste program. Därav använder jag High Sierra, men nu var det ett program som krävde Mojave. Då jag delvis jobbar med grafisk formgivning och inte har en 4K eller högre upplöst skärm så känns det lite osäkert. På grund av att Apple från och med Mojave har tagit bort subpixel antialiasing. Visst, det verkar finnas trick för att få tillbaka det, men det känns lite osäkert.
Hur är dina upplevelser med rendering av text från Mojave och uppåt på mindre än 4K skärm?
Jag bytte från High Sierra till Catalina och har en 1080p-skärm. Bästa resultat fick jag om jag stängde av typsnittsutjämning. Med skärmanpassade typsnitt går det bra men man får problem med trycktypsnitt. Men eftersom jag inte längre arbetar grafiskt gör det ingenting i praktiken. Om jag skulle ha gjort det skulle jag nog ha köpt en bättre skärm.
Jag bytte från High Sierra till Catalina och har en 1080p-skärm. Bästa resultat fick jag om jag stängde av typsnittsutjämning. Med skärmanpassade typsnitt går det bra men man får problem med trycktypsnitt. Men eftersom jag inte längre arbetar grafiskt gör det ingenting i praktiken. Om jag skulle ha gjort det skulle jag nog ha köpt en bättre skärm.
Det lät lite jobbigt. Jag har en grym skärm för grafiskt arbete: Eizo ColorEdge 27” 2560 x 1440. Eizo har varit försiktiga med att släppa 4K för proffs, först för någon månad sedan kom deras 4K skärmar med full Adobe RGB färgrymd.
Det lät lite jobbigt. Jag har en grym skärm för grafiskt arbete: Eizo ColorEdge 27” 2560 x 1440. Eizo har varit försiktiga med att släppa 4K för proffs, först för någon månad sedan kom deras 4K skärmar med full Adobe RGB färgrymd.