Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Flätad Lightning-kabel läckt på twitter igen

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

(UPPDATERAD) Ytterligare bilder på läckt USB-C till Lightning-kabel som är flätad har läckt på Twitter.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-07-23 16:48

Nja, tror på det när jag ser det. Usla kablar (och usla hörlurar) har nästan varit Apples signatur. Att göra lyxtelefoner med uselt tillbehör. Hur många av oss har köpt just flätade kablar under alla dessa år för att Apples original gick sönder efter något år? Vad hindrade Apple inkludera kablar och hörlurar värda namnet redan från början?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-07-23 17:02
Ursprungligen av timofej:

Nja, tror på det när jag ser det. Usla kablar (och usla hörlurar) har nästan varit Apples signatur. Att göra lyxtelefoner med uselt tillbehör. Hur många av oss har köpt just flätade kablar under alla dessa år för att Apples original gick sönder efter något år? Vad hindrade Apple inkludera kablar och hörlurar värda namnet redan från början?

Konstigt, mina har aldrig gått i sönder och har jag haft alla iPhones sedan iPhone 3G förutom iPhone 11.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-07-23 17:20
Ursprungligen av zinned:

Konstigt, mina har aldrig gått i sönder och har jag haft alla iPhones sedan iPhone 3G förutom iPhone 11.

Kan förklaringen ligga just i det? Att du bytte telefonerna varje år och därmed hann sladdarna aldrig slitas?

Annars känner nog många igen dessa bilder: https://www.google.com/search?q=frayed+iphone...

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-07-23 17:48

Lightningkablarna har jag aldrig haft sönder någon. Använder fortfarande den jag fick med första Lightning-luren.

Annat var det med laddkablarna till alla gamla bärbara Macböcker jag haft genom åren, både dom med runda kontakten och magsafe, alla sprack intill kontakten. USB-C kabeln från första Macbook Pro med USB-C använder jag också fortfarande efter vad är det nu, 3-4 år, ser ut som ny.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-07-23 18:52
Ursprungligen av timofej:

Kan förklaringen ligga just i det? Att du bytte telefonerna varje år och därmed hann sladdarna aldrig slitas?

Annars känner nog många igen dessa bilder: https://www.google.com/search?q=frayed+iphone...

Bytte telefon varje år, ja, men inte kablar. Lät kablarna ligga kvar i lådan tills de bytte kontakt och jag fick ta den nya.

De kunde väl bara ha köpt in Ikeas svartvita kabel så hade de luppit två olika färgalternativ?

(Och med USB-C förstås).

Kan inflika att Apple redan säljer flätade kablar (c-c). Tror därför på detta iaf till iPad etc.

Flätade kablar brukar hålla längre så positivt om det blir en sån i boxen. Fast hemma laddar jag i stort sett bara trådlöst oavsett så ett väldigt liten grej för egen del. Så jag undrar om de håller kvar vid 7,5W vid sina mobiler eller kanske går upp till 10W?

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2020-07-26 19:05
Ursprungligen av johan_tanying:

De kunde väl bara ha köpt in Ikeas svartvita kabel så hade de luppit två olika färgalternativ?
https://www.ikea.com/se/sv/images/products/lillhult-lightning-to-usb-cord__0881636_PE695251_S5.JPG?f=g

(Och med USB-C förstås).

Den har jag 2 stycken av dock med USB A. Mina är på 1.5 meter och det är en perfekt längd. ?

1
Bevaka tråden