Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Face ID kan vara på ingång till kommande Mac-datorer

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi har Touch ID på moderna Macbooks men visst hade det varit betydligt smidigare med Face ID som vi har i våra telefoner?

Läs hela artikeln här

Face ID på Mac är en hörnsten som jag hade haft mycket nytta av. iPad Pro är underbart att kunna nyttja med Face ID som exempel.
Enda kruxet är att man måste köpa nytt för att hänga med

Apple kör MacOS Big Sur på iPad Pro internt, och då är det logiskt att de har byggt in FaceID. Att de sedan förlänger det vidare till datorer (stationära, såväl som mobila) är helt naturligt. Då har de grunderna och bara lägger till komponenterna som behövs för att fungera som tänkt. Det är möjligt att T2 liknade chippet redan finns integrerat i Kommande A-processorn som skall sitta i datorn.

Face ID på MacBook Pro är det enda jag väntar på nu innan nyköp.
Har förutspått detta sedan första iPhone X, förstår inte varför det inte är implementerat på Macarna än...

Ser fram emot. Men varför mindre RAM? 8 GB är väl det vanliga? Det borde väl ingå 16 GB på samtliga?

Ursprungligen av calinou:

Ser fram emot. Men varför mindre RAM? 8 GB är väl det vanliga? Det borde väl ingå 16 GB på samtliga?

Vad babblar du om? Mindre RAM? Tråden är om Face ID på MAC.

....."Det kan mycket väl vara Apples första dator med Face ID samtidigt som de ger oss en iMac med lite mindre ram men mer skärm".

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2020-07-26 15:21

Men ram menas ramen på skärmen och inte RAM minnet. ?

Ursprungligen av Marco:

Men ram menas ramen på skärmen och inte RAM minnet. ?

Självklart tappade jag sammanhanget.....

1
Bevaka tråden