Fundera lite också hur många små förändringar iMac 27 tum fick och hur få sådana fick 21,5 tummare. Kolossal skillnad om du frågar mig.
Redan det indikerar att en ny och uppdaterad mindre iMac är på gång. Och det är en stor chans att det kommer att bli en nydesignad Silicon iMac. Jag bara hoppas att de gör den lite större också; kanske 23–24 tum. Det skulle vara helt idealiskt för mig, för jag har vant mig i em 20-tummare.
Hoppas bara att de inte snålar onödigt mycket med arrangemanget som alltid brukar vara fallet med Macar. Som nu t.ex. alldeles för lite RAM-minne från början i alla burkar. 16GB är ny standard sedan länge. Likadant med SSD. 256GB är för lite för nästan alla användare. Dessutom finns en rekommandation att man ska ha minst 20% av utrymmet oanvänt. Då återstår cirka 200GB och det är även mindre vad jag har på min RR! Men snåljåpar vill att vi ska betala dyra pengar för varenda liten förbättring på de maskiner vi köper.
Det finns mycket mer att förtälja men jag orkar inte babbla igenom allting.
Det blir nog så som det alltid brukar bli med Apple. Vissa bitar är helt okej, och andra där man snålar så utav helvete. Det kommer aldrig att finnas en människa som kan begripa vad det rör sig i huvudet på Apple bland de som bestämmer hur slutresultatet ska bli. Nada. There is no such thing.
Men det sker i mirakel i världen, så man får alltid hoppas. Fast det kommer nog att sluta som alltid förut, Apple tar tre steg framåt och två steg tillbaka. Även av den anledningen är det spännande att se vad nästa sex månader kan resultera i. Det kan mycket väl resultera i att man väljer en Intel iMac ändå om progressen är inte tillräckligt stor.