Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon som kör iOS 14 public beta?

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Sedan jag uppdaterade till iOS 14 har jag haft ett synnerligen fult utseende på nya App Library. Jag har en extra mapp-bakgrund bakom miniatyr-ikonerna (se screenshot 2 med engelsk text). Apples pressbilder och andra på YouTube har ett mycket snyggare utseende (se screenshot 1 med svensk text).

Är det någon som har samma fula alternativ som jag? Och finns det något tips om hur jag kan få standard-utseendet?

Ursprungligen av Lars Einarsson:

Sistnämnda är bra. ?

Jag använder inte den Siri-widgeten och tror mig inte noterat att telefonen fryser som hos dig, men ska hålla ögonen på detta.

För egen del med PB5 har jag inte upplevt något nytt problem (än)... Förhoppningsvis blir kommande uppdateringar snart riktigt stabila för alla användare.

Det är just det med buggar. Det varierar ofta från person till person

På det stora taget har det aldrig varit totalstopp. Bara några irriterande gupp på vägen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-08-22 23:45
Ursprungligen av Lars Einarsson:

Sedan jag uppdaterade till iOS 14 har jag haft ett synnerligen fult utseende på nya App Library. Jag har en extra mapp-bakgrund bakom miniatyr-ikonerna (se screenshot 2 med engelsk text). Apples pressbilder och andra på YouTube har ett mycket snyggare utseende (se screenshot 1 med svensk text).

Är det någon som har samma fula alternativ som jag? Och finns det något tips om hur jag kan få standard-utseendet?

Jag har som på press-bilderna. Har du buggrapporterat i Feedback-appen så att Apple kan fixa det?

Ursprungligen av tony:

Jag har som på press-bilderna. Har du buggrapporterat i Feedback-appen så att Apple kan fixa det?

Japp, skickade feedback vid PB3.

Ursprungligen av Lars Einarsson:

Och finns det något tips om hur jag kan få standard-utseendet?

Nu ska jag svara mig själv att jag hittat lösningen efter lite eget undersökande.

Kanske lite ologiskt ligger det som en inställning underHjälpmedel -> Skärm och Textstorlek -> Mindre genomskinlighet som ska stängas av. I mitt fall har jag inte (medvetet) satt på den och vad jag sett påverkade den inget annat än att just lägga på denna fula bakgrund. Hursomhelst, case closed.

Apple kunde ju stängt mitt ärendet om de läst det för en månad sedan och talat om anledningen, men men... De har väl viktigare saker för sig. ?

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-09-04 17:14

iPadOS och iOS 14 public beta 7 finns nu för nedladdning.

Bevaka tråden