Hej alla.
Jag provar att ställa min fråga här, då Plantronics support (eller Poly nuförtiden) ej kom med någon lösning.
Jag har ett Plantronics Voyager Legend headset. Tidigare har jag kunnat uppdatera firmware samt göra anpassningar på headsetet via programmet Plantronics Hub på min iMac (late 2013). Detta fungerar tyvärr ej längre.
Då jag ansluter headsetet till iMac:en via USB-kabel så dyker headsetet upp i Hub-programet. Men så fort jag försöker uppdatera firmware i headsetet eller göra inställningar/anpassningar så tappar Hub-programmet uppkopplingen till headsetet. Det spelar ingen roll vilken version av Hub-programet jag har (3.18, 3.17, 3.16), vilken USB-kabel jag använder (dvs testat flera), vilken USB-port jag använder på datorn, samt om headsetet är på- eller avslaget. Min brandvägg på iMac:en är avaktiverad & jag har inga andra problem att ansluta USB-enheter förutom just detta headset. Jag har även nollställt datorns SMC och NVRAM utan framgång.
Headsetet fungerar dock utan problem, samt gick att anpassa och uppdatera via kollegans PC. Så problemet är isolerat just till Mac:en och/eller MacOS. Kör idag version 10.15.6, men hade samma problem med 10.15.5.
Tacksam för hjälp & tips som kan reda upp detta problem. ?