Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Skickade ett paket till USA runt årsskiftet. Sex dagar skulle det ta. Det var borta i 1-1/2 månad. Kunden och jag var båda förtvivlade. Gav upp och skickade med DHL. Dyrt men paketet levererades på tre dagar, exakt vad som angivits.
Kanske för sent att svara dig men "androm till varnagel".
Skickade lite grejor i ett vadderat kuvert till Paris i våras. Frankerade med 66 kr.
Det gick nästan 4 veckor innan det kom fram. Visst Corona... , men ändå.
.
Jag är rädd för detta. Jag har tidigare haft problem med post till och från Frankrike, i princip endast problem med Frankrikes postgång. Hoppas hoppas att detta blir vändningen och att paketet kommer fram i rimlig tid.
Går det att spåra PostNords paket utanför Sverige? På vanliga PostNord-sajten så rapporteras inget mer efter att paketet lämnar riket. Ibland går det att söka på utländska försändelse-ID:n på svenska sajter. Därav försökte jag spåra på franska sajter, dock hittills utan resultat.
Känner du till någon bra sajt för att spåra paket?
Har inte undersökt paket. Mitt vadderade kuvert skickade jag som brev. Jag frågade ivrigt och ofta om det kommit fram, men mottagarna, som nu bott 1 år i Paris, svarade så är det här nere. Är det inte det ena så är det strejk.
C'est la vie!
Nu dök ny information från Frankrike upp vid sökning på PostNords försändelse-ID. Alltid något. Men någon lirare på utkörningen försökte att leverera till företag på helgen, vilket naturligtvis inte gick.