Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag kollade precis genom att ta en bild och jag får plats angiven. ”Hem”.
Jag hade problem innan med att Röstmemon inte angav plats, och det visade sig då att Viktiga platser måste vara påslaget i Inställningar > Integritet > Platstjänster > Systemtjänster.
Kanske samma här? En teori bara.
Jag kollade precis genom att ta en bild och jag får plats angiven. ”Hem”.
Jag hade problem innan med att Röstmemon inte angav plats, och det visade sig då att Viktiga platser måste vara påslaget i Inställningar > Integritet > Platstjänster > Systemtjänster.
Kanske samma här? En teori bara.
Det trodde jag också när jag upptäckte det (och då de två platser som motsvarar "Hem" och "Arbete") men sedan så ser jag att vissa bilder har märkts upp men är tagna på andra platser. Vad är det då som avgör att vissa bilder blir geotaggade men inte andra?
Det trodde jag också när jag upptäckte det (och då de två platser som motsvarar "Hem" och "Arbete") men sedan så ser jag att vissa bilder har märkts upp men är tagna på andra platser. Vad är det då som avgör att vissa bilder blir geotaggade men inte andra?
När jag tittar under Viktiga platser ser jag ställen listade där jag är lite oftare än andra. De platser som listas där kanske motsvarar det som taggas i Bilder?
När jag tittar under Viktiga platser ser jag ställen listade där jag är lite oftare än andra. De platser som listas där kanske motsvarar det som taggas i Bilder?
Det kanske de blir men poängen är ju att man kanske vill se det längst upp på alla bilder?
För övrigt, hur menar du med att "svepa upp och se kartan"? Om jag sveper uppåt på en bild hos mig så får jag endast tillgång fälten för taggar (den nya funktionen med iOS 14) samt eventuell person som motsvarar den på bilden. Jag får ingen karta.
Teori: när mobilen laddas och har massa med ström så generar den platstitlar. Därför syns inte dagens platstitlar. Ev görs detta i samband med annan bildbearbetning, tex ansiktstaggning.
Teori: när mobilen laddas och har massa med ström så generar den platstitlar. Därför syns inte dagens platstitlar. Ev görs detta i samband med annan bildbearbetning, tex ansiktstaggning.
Jag tror du är något på spåren där faktiskt. Jag följde din teori och tittade tillbaka på bilder tagna ett tag tillbaka och alla dessa visar platsen de är tagna på. Alla. Bara de senaste som inte gör det.