Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jon Prosser: AirTags blir försenade till mars 2021

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En produkt som vi har gått och väntat på i flera år nu är Apples svar på Tile, AirTags men väntan kan bli längre.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-10-09 10:42

Visar sig detta vara sanning så kan det vara saken som gör att jag skiter i att köpa ny telefon. Så jävla trött på Apple nu och hur de sköter många av sina saker numera...

  • Medlem
  • 2020-10-09 12:39

Hur kan de vara försenade när Apple aldrig nämnt något lanseringsdatum?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-10-09 13:15
Ursprungligen av Ljung:

Hur kan de vara försenade när Apple aldrig nämnt något lanseringsdatum?

Baseras ju på rykten, läckor, fynd i källkod etc. Allt sådant summerat brukar vara ganska träffsäkert.

Apple brukar alltså släppa en/flera ny modell av iPhone runt sep/okt. Om det inte har kommit någon tills dess, är den då heller inte att anses "försenad" trots att Apple aldrig gått ut med ett releasedatum?

Ursprungligen av zinned:

Visar sig detta vara sanning så kan det vara saken som gör att jag skiter i att köpa ny telefon. Så jävla trött på Apple nu och hur de sköter många av sina saker numera...

Jag tycker du har en väldigt bortskämd attityd.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-10-09 15:02
Ursprungligen av Erik Sjölund:

Jag tycker du har en väldigt bortskämd attityd.

Hahahahaha

Jag får väl själv bestämma vad jag ska lägga pengar på samt att jag får väl själv värdera hur jag tycker att Apple sköter sina saker numera?

Oavsett hur jag agerar i ovanstående frågor så har ju detta absolut noll påverkan på min person. Ergo, oavsett hur jag agerar så kan jag inte anses varken bortskämd eller något annat.

Men du, ha en fortsatt trevlig eftermiddag

Oavsett vilket så blir jag sjukt besviken om det bara blir iPhones på tisdag. Är nästan mer nyfiken på allt det som ryktas runt omkring, även om det garanterat blir en telefon för min del om ryktena stämmer kring den nya ”fyrkantiga” designen, vilket väl får anses vara högst troligt.

Ursprungligen av zinned:

Hahahahaha

Jag får väl själv bestämma vad jag ska lägga pengar på samt att jag får väl själv värdera hur jag tycker att Apple sköter sina saker numera?

Oavsett hur jag agerar i ovanstående frågor så har ju detta absolut noll påverkan på min person. Ergo, oavsett hur jag agerar så kan jag inte anses varken bortskämd eller något annat.

Men du, ha en fortsatt trevlig eftermiddag

Vad skulle jag göra utan dig.

Du är lite som 99macs alldeles egna Trump.

Och eftersom vi har våra debatter så får jag väl vara Bidén.

Nej något som under en pågående pandemi inte släpps som det brukar gör inte mig upprörd.

Sen har ju Apple inte alltid släppt iPhones i september.

Ursprungligen av zinned:

Hahahahaha

Jag får väl själv bestämma vad jag ska lägga pengar på samt att jag får väl själv värdera hur jag tycker att Apple sköter sina saker numera?

Oavsett hur jag agerar i ovanstående frågor så har ju detta absolut noll påverkan på min person. Ergo, oavsett hur jag agerar så kan jag inte anses varken bortskämd eller något annat.

Men du, ha en fortsatt trevlig eftermiddag

“It’s not who you are underneath, it’s what you do that defines you.” -Rachel Dawes in Batman Begins

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-10-10 21:29
Ursprungligen av Ancientdragon:

Vad skulle jag göra utan dig.

Du är lite som 99macs alldeles egna Trump.

Och eftersom vi har våra debatter så får jag väl vara Bidén.

Nej något som under en pågående pandemi inte släpps som det brukar gör inte mig upprörd.

Sen har ju Apple inte alltid släppt iPhones i september.

Ursprungligen av Erik Sjölund:

“It’s not who you are underneath, it’s what you do that defines you.” -Rachel Dawes in Batman Begins

Omg, så otroligt bajsnödigt

Vi kan alltså inte vara överens om att jag själv får bestämma om jag vill köpa en ny telefon eller ej, tillika orsaken till att att jag i så fall inte skulle köpa en?

Bra, tack

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-10-10 21:33
Ursprungligen av Ancientdragon:

Vad skulle jag göra utan dig.

Du är lite som 99macs alldeles egna Trump.

Och eftersom vi har våra debatter så får jag väl vara Bidén.

Nej något som under en pågående pandemi inte släpps som det brukar gör inte mig upprörd.

Sen har ju Apple inte alltid släppt iPhones i september.

Jag undanber mig referenser till amerikanska politiker, har inget gemensamt med dem och inte heller har våra diskussioner det.

För övrigt, ”brukar göra”? Ingen av oss har väl ålder nog att kunna anse oss ha erfarenhet av en pandemi sedan tidigare, eller?

För övrigt har jag inte påstått att Apple alltid släpper telefoner i september, du får vara noggrannare när du refererar till vad jag har sagt. Om du läser inlägg #4 så ser du att jag skrev ”brukar” och ”runt sep/okt”. Du har mycket erfarenhet själv av detta och vet att det stämmer. Detta har skett sedan 12 år tillbaka, de första åren var det runt juli/augusti.

Ursprungligen av zinned:

Jag undanber mig referenser till amerikanska politiker, har inget gemensamt med dem och inte heller har våra diskussioner det.

För övrigt, ”brukar göra”? Ingen av oss har väl ålder nog att kunna anse oss ha erfarenhet av en pandemi sedan tidigare, eller?

För övrigt har jag inte påstått att Apple alltid släpper telefoner i september, du får vara noggrannare när du refererar till vad jag har sagt. Om du läser inlägg #4 så ser du att jag skrev ”brukar” och ”runt sep/okt”. Du har mycket erfarenhet själv av detta och vet att det stämmer. Detta har skett sedan 12 år tillbaka, de första åren var det runt juli/augusti.

Brukar = Som andra företag gör just nu under denna pandemi.

Å nivån på våra diskussioner är minst lika låg och underhållande så presidentkampanjerna ???

Hade det inte varit för Corona så hade du fått en kram, du verkar lite uppeldad i alla diskussioner här på 99.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-10-11 20:07
Ursprungligen av Ancientdragon:

Hade det inte varit för Corona så hade du fått en kram, du verkar lite uppeldad i alla diskussioner här på 99.

Nä, så farligt är det inte...brukar mest kunna ge det intrycket Kram på dig själv

Btw, hyggligt att jag nu då verkar få bestämma själv om jag ska köpa en telefon eller ej

Ursprungligen av zinned:

Nä, så farligt är det inte...brukar mest kunna ge det intrycket Kram på dig själv

Btw, hyggligt att jag nu då verkar få bestämma själv om jag ska köpa en telefon eller ej

Du vet lika väl som jag att du kommer köpa en av dem när du väl fått känna lite på en.

För mig lockar minin fortfarande mest

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-10-11 20:20
Ursprungligen av Ancientdragon:

Du vet lika väl som jag att du kommer köpa en av dem när du väl fått känna lite på en.

För mig lockar minin fortfarande mest

Så har jag faktiskt aldrig ”handlat”, om jag ska vara ärlig. Jag har i stort sett alltid riktat in mig på förhand utefter läckorna och sedan bestämt mig under/efter keynoten. Så var det iaf när jag köpte alla modeller, 3G till och med X, på releasedagen.

När XS kom så kändes det som att prisnivån hade nått en smärtgräns och jag bestämde mig för att inte köpa en. När 11 Pro kom så köpte jag inte den heller, köpte istället en begagnad XS Max från allas vår trevliga @CekariYH .

Så att fysiskt känna på en har jag faktiskt aldrig gjort för att bestämma mig eller innan köp alls. Inte heller är det säkert att jag köper 12 Pro, får se hur det känns efter keynoten och hur de lägger priset.

Ursprungligen av zinned:

Så har jag faktiskt aldrig ”handlat”, om jag ska vara ärlig. Jag har i stort sett alltid riktat in mig på förhand utefter läckorna och sedan bestämt mig under/efter keynoten. Så var det iaf när jag köpte alla modeller, 3G till och med X, på releasedagen.

När XS kom så kändes det som att prisnivån hade nått en smärtgräns och jag bestämde mig för att inte köpa en. När 11 Pro kom så köpte jag inte den heller, köpte istället en begagnad XS Max från allas vår trevliga @CekariYH .

Så att fysiskt känna på en har jag faktiskt aldrig gjort för att bestämma mig eller innan köp alls. Inte heller är det säkert att jag köper 12 Pro, får se hur det känns efter keynoten och hur de lägger priset.

Då är vi lite olika. Som jag skrivit många gånger hör så köper jag mina telefoner och plattor för att jag älskar teknik.

Jag skulle klarat mig fint med en knapptelefon och en dator.

Men det är känslan räknas för mig. Har min XS Max nu och hoppas på en grym lansering av telefoner nu men kan vänta ett år till om det inte känns och syns att det är något nytt

1
Bevaka tråden