Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Abonnemang för iPad med simkort

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har sedan länge haft ett abonnemang hos Tele2. Dom erbjuder dels e-sim, vilket gillas, men sedan har jag börjat kollat runt om andra operatörer erbjuder dubbla simkort, så att man kan använda abonnemanget på en iPad också.
Detta verkar typ inte möjligt hos dom flesta.
Får att kunna använda 5G på nya iPhone 12 så behöver jag dessutom byta till 50GB för 429:- i månaden. Hur gör ni andra som har en iPad med simkort? Har inte lust att internetdela hela tiden eller ha 2 abonnemang, känns knöligt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-10-15 17:03
Ursprungligen av westerlu77:

Jag har sedan länge haft ett abonnemang hos Tele2. Dom erbjuder dels e-sim, vilket gillas, men sedan har jag börjat kollat runt om andra operatörer erbjuder dubbla simkort, så att man kan använda abonnemanget på en iPad också.
Detta verkar typ inte möjligt hos dom flesta.
Får att kunna använda 5G på nya iPhone 12 så behöver jag dessutom byta till 50GB för 429:- i månaden. Hur gör ni andra som har en iPad med simkort? Har inte lust att internetdela hela tiden eller ha 2 abonnemang, känns knöligt.

Extra-sim för en viss kostnad per månad, där man utnyttjar samma data-pott som på mobilabonnemanget. Tyvärr för dyrt kan jag tycka, sett till vad man får, då man redan har betalat för denna datamängden och endast får ännu en koppling till samma pott.

Telenor tar 69:- extra i månad, Tele2 tar 99:-. Ganska fräckt för ett fjuttigt extrakort kan jag tycka.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-10-15 17:23

Om jag har telefonen med mig så får iPaden använda dens abbonemang med internetdelning. I iPaden har jag också ett Tele2 Wifi To Go (kontantkort), trots namnet är det ett vanligt data-sim, för dom gånger jag inte har telefon eller tillgång till wifi, normalt har jag det avstängt i inställningarna.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-10-15 17:47
Ursprungligen av westerlu77:

Telenor tar 69:- extra i månad, Tele2 tar 99:-. Ganska fräckt för ett fjuttigt extrakort kan jag tycka.

Exakt det jag menade, det är rena rånet. Man får inte ens någon extra data i detta utan endast möjligheten att nytta en datamängd man redan har betalat för.

1
Bevaka tråden