Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: tre versioner av A14 - två för Mac-datorer

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I det senaste ryktena påstår den här tidningen veta både vad chippen heter och vilka Mac-datorer de kommer att sitta i.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-10-28 20:51

Intressant med ARM. Gillar inte att Apple har börjat löda fast SSD:n på logikkortet under de senare åren. I min MacBook Pro 15" 2015 går den att byta ut men inte från 2016 och senare. Skulle de besluta sig för att inte löda fast den kan det nog bli en uppgradering, annars kommer jag hålla fast vid min nuvarande så länge som möjligt.

Ursprungligen av P1200VB:

Intressant med ARM. Gillar inte att Apple har börjat löda fast SSD:n på logikkortet under de senare åren. I min MacBook Pro 15" 2015 går den att byta ut men inte från 2016 och senare. Skulle de besluta sig för att inte löda fast den kan det nog bli en uppgradering, annars kommer jag hålla fast vid min nuvarande så länge som möjligt.

Går inte SSDn snabbare för den är fastlödd? Eller har jag missuppfattat det?

Länge sedan jag bytte en hårddisk i en dator. För mig så räcker 2 TB rätt långt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-10-29 14:19
Ursprungligen av jurassic579:

Går inte SSDn snabbare för den är fastlödd? Eller har jag missuppfattat det?

Länge sedan jag bytte en hårddisk i en dator. För mig så räcker 2 TB rätt långt.

Nej, möjligtvis tar det något mindre plats. Flashlagring har begränsad livslängd även om de i regel håller länge. Men dels vill jag ha möjligheten att uppgradera efter några år, och dels vill jag inte kassera ett helt logikkort om flashlagringen skulle börja strula. Har heller inte lust att kassera en 8 TB SSD om exempelvis grafikkortet skulle gå sönder vilket är situationen om man köper dagens MacBook Pro.

Ursprungligen av P1200VB:

Nej, möjligtvis tar det något mindre plats. Flashlagring har begränsad livslängd även om de i regel håller länge. Men dels vill jag ha möjligheten att uppgradera efter några år, och dels vill jag inte kassera ett helt logikkort om flashlagringen skulle börja strula. Har heller inte lust att kassera en 8 TB SSD om exempelvis grafikkortet skulle gå sönder vilket är situationen om man köper dagens MacBook Pro.

Yes, har varit med om det själv. Logikortet pajade och fick byta hårddisk. Har allt på Google drive så ingen fara men ja, lite extra jobbigt. Dock lär det fortsätta vara så.

1
Bevaka tråden