"Företaget suger... men de har bra produkter."
Så sa killen på inWarehouse och jag är benägen att hålla med.... Han gav mig numret till Apple, 08 - 703 30 00.
Jag ringde och fick tala med en snubbe från Norge som "gjorde sitt jobb" men egentligen inte mycket mer...
Vi klickade till...
1. http://www.apple.com/se/macosx/
I högerspalöten klicka på "uppgradera till Mac OS X Panther för leveranskostnaden."
2. http://www.apple.com/se/macosx/uptodate/
Klicka på dator 2 i vänsterspalten: "För nya Mac-datorer (utom G5-datorer)"
3. http://www.apple.com/se/macosx/uptodate/hardware/
Kolla högerspalaten, "Formulär för Internetbeställning
Om du köpte datorn hos en Apple-återförsäljare, klickar du på den här länken för att medverka i programmet."
4. http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore?partNumber=M9231
Till sist kommer man hit och då måste man endå fylla i vilken dator man har!
***
- Sunkigt att behöva göra allt detta när man har köpt daton.
- Sunkigt tillvägagångssätt.
- Sunkig support på apple.
Varför betala för någotman redan har betalat för!?
Vore det inte enklare om Apple skickade motsvarande antal boxar till inWarehouse och att dom sen bara lägger ner det tillsammans med datorn!?
***
Hmmm....
Det kanske krävs intelligens och logistik för att komma fram till det!?
Nog är jag benägen att hålla med killen från inWarehouse. Lite enklare om jag får be, Apple!
Nåja, man kan inte vara bra på allt!