Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iBook G4 vs. PowerBook

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-03 22:27

Hejsan!

Jag går i tankar om att skaffa en iBook G4 eller en PB, men jag är inte tillräckligt haj på processortyper och level2 cache och sånt för att förstå hur stor skillnaden kan vara mellan dessa två maskiner.
När det gäller processorn så verkar det som om det är stor oenighet i leden... (se annan tråd).

När det gäller level2 cache, vad påverkas av mängden minne?

Tanken är att jag ska använda den tillsammas med en Mbox för musikproduktion. En stor firewiredisk har jag redan, men frågan är om det räcker med firewire 400? Är kanske 800 att föredra?

Frågorna är många...

Är det någon som sitter inne med några sköna svar så blir jag mer än tacksam!

mvh

August

Har för mig att PB har dubbelt så mycket L2 cache vilket bör ge något mer prestanda. Det innebär att du kan köra något fler pluggar med en PB.

Mbox med PT LE är låst till 32 kanaler. Jag rekomernderar dig att fråga användare av FireWire-diskar med PT LE på http://www.digidesign.com/ under support och sedan user conference och se hur det går för dom. Det stället är det bästa för digi-specifika frågor. Kolla också på deras compatibility-sida under support. Digi är bra på att hålla vad dom lovar vad gäller testade produkter och deras kompabilitet.

1
Bevaka tråden