Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur tar man bort bilder från Google photos / Foto?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur raderar jag onödiga bildfiler från google photos... De flesta av dem kommer från Ipad och de flesta vill jag inte spara... Problemet med Ipad är att den måste laddas ibland ... Det behöver inte min mac Mini göra Det verkar inte heller funka att markera många på en gång.
/Anna Maria

Ursprungligen av Anna Maria:

Hur raderar jag onödiga bildfiler från google photos... De flesta av dem kommer från Ipad och de flesta vill jag inte spara... Problemet med Ipad är att den måste laddas ibland ... Det behöver inte min mac Mini göra Det verkar inte heller funka att markera många på en gång.
/Anna Maria

Du gör som du har gjort, markerar bilderna du vill ta bort, och sedan klickar du på symbolen för papperskorgen. Vill du frigöra plats direkt får du gå till papperskorgen och tömma den (också i Google Foto). Annars stannar bilderna i papperskorgen ett par månader.

Det verkar inte som om bilderna som jag först har markerat och sen klickar på papperskorgen tas bort... Det verkar finnas kvar där de var från början . Men jag ska göra ett försök till... Nu har jag kommit på att de kopieras i stället för att flyttas till den mappen som jag har gjort där jag vill spara vissa filer... Det hade varit bättre om de hade flyttats till mappen som jag har gjort... Jag hade en papperskorgssymbol på några av bilderna och när jag klickade på den så hände det inget naturligtvis... Men nu är några bilder raderade...
/Anna Maria

Senast redigerat 2021-01-01 15:07
Ursprungligen av Anna Maria:

Det verkar inte som om bilderna som jag först har markerat och sen klickar på papperskorgen tas bort... Det verkar finnas kvar där de var från början . Men jag ska göra ett försök till... Nu har jag kommit på att de kopieras i stället för att flyttas till den mappen som jag har gjort där jag vill spara vissa filer... Det hade varit bättre om de hade flyttats till mappen som jag har gjort... Jag hade en papperskorgssymbol på några av bilderna och när jag klickade på den så hände det inget naturligtvis... Men nu är några bilder raderade...
/Anna Maria

Jag befarar att du blandar ihop Google foton och Apples bilder. Skärmdumpen i ditt senaste inlägg är Apples bilder.

Ursprungligen av Zeugma:

Jag befarar att du blandar ihop Google foton och Apples bilder. Skärmdumpen i ditt senaste inlägg är Apples bilder.

De flesta av bildfilerna kommer från Ipad och Ipad och mac os har ju mycket gemensamt som t.e.x. appstore och Safari och annat... Alla dessa bilder kommer från Ipad
/Anna Maria

Ursprungligen av Anna Maria:

De flesta av bildfilerna kommer från Ipad och Ipad och mac os har ju mycket gemensamt som t.e.x. appstore och Safari och annat... Alla dessa bilder kommer från Ipad
/Anna Maria

I alla fall ser vi skärmdumpar från både Google foton och Apples Bilder, vilket är förvirrande. De har inget med varandra att göra.

Ursprungligen av Zeugma:

I alla fall ser vi skärmdumpar från både Google foton och Apples Bilder, vilket är förvirrande. De har inget med varandra att göra.

Ja vissa filer har jag laddat upp från min kamera direkt de allra flesta kommer från Ipad... Alla dessa filer med olika klockslag kommer från ipad. De flesta ska raderas!
Nu ska jag inte göra något mera avancerat med datorn idag... Jag var uppe tills klockan halv 2 när det var nyårsafton...

Då kan det kanske hända att de dolda sysfilerna råkar flyttas med Commander one... Jag råkade flytta de dolda sys-filerna med Total commander i Windows 98 en gång... Jag fick hjälp sen av de på databutiken Descartes att få ordning på allt för jag hade scsi-enheter installerade då ... Jag känner mej halvdöd idag. Men att svara på detta är inte så komplicerat.
/Anna Maria

1
Bevaka tråden