Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

proteus hjälp

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-11-04 16:11

jag har laddade ner proteus igår. jag kör trial... men jag får det inte att funka. när jag startar programmet, så kan man inte göra något, jag läste i manualen och för att lägga till ett konto måsta man gå in i inställningarna men det går inte, nån som har nått tips??

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-04 16:21

Låter som om du råkat ut för den senaste buggen. var samma sak för mig i os x 10.2.8, men i 10.3 funkar det fint. vad har du för system?

• Oregistrerad
  • 2003-11-04 18:15

10.2.8

Kommer du inte in i preferences? Eller kommer du inte in på accounts _i_ preferences?

Så här gör du första gången du startar P:

(i menyn) Proteus -> Preferences -> Accounts -> Create Account

Service -> ICQ (till exempel)
Description (Min ICQ)
Display Name (Andersson)
Username (5906696)
Password (ditt password)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-04 19:26

Om man läser kommentarerna på versiontracker så verkar fler ha problemet att inga fönster överhuvudtaget syns i Proteus. Man kan mao inte göra några inställningar eller ngt annat. bara att vänta på en ny version eller att få tag på en gammal..

• Oregistrerad
  • 2003-11-04 22:19

nee, det går inte att gå in i preferences (stavas det så??)

Det verkar som Proteus har varit buggbefäst sedan version 3. Jag laddade ner den senaste versionen för några dagar sedan och fick ett urbuggat användarfönster på köpet (påverkade även funktionaliteten)... Använder sen en tid tillbaka Fire istället. Känns lite larvigt med tanke på att jag har betalat för Proteus men alltså kör ett gratisalternativ som (för mig) funkar bättre.

Kör du 3.04?

Testa att ladda hem 3.03.

3.04 är buggig och det rekomenderas på Proteus forum att man i stället kör 3.03.

Det gör jag efter att .04 inte funkade och 0.03 funkar fint.

Citat:

Skrevs ursprungligen av John Stalberg
...och 0.03 funkar fint.

Oj, det var en tidig version!

Föressten.. ett annat litet delikat problem..

Jag hade en gång i tiden en grupp där alla users man inte lagt till hamnade, innan man la till dom, typ "Not added" eller liknande..

Råkade av misstag nångång ta bort den, och har inte fått tebax den sen dess.. nån som vet hur man gör?

Rätt störande o inte kunna få upp users (som man inte har tilllagda i listan) som skickat meddelanden till en om man råkat stänga deras msg-window.

Jag har haft samma problem med Proteus i 10.3. Programnamnet och menyn syns längst upp men jag ser inga fönster. Hoppar igång igen efter omstart.

Jag hade i dag samma problem med Finder i 10.3. Programnamnet syntes och menyraden men jag kunde inte komma åt menyerna. En omstard av Finder löste problemet.

Frågan är om problemet ligger hos Proteus eller hos Apple.

/c

• Oregistrerad
  • 2003-11-07 02:27

Min Proteus funkar bra under 10.3, har dock märkt att MSN ballar ur ibland.
Men jag har ett annat litet problem som jag hoppas någon av er kan lösa. Det är nämligen så att jag har en pb 12" och en 15" alu. jag brukar ta med mig en (vilken jag känner för just det tillfället) av dom närjag är ute och fixar på jobbet eller när jag är i skolan. Men nu är det juh så att om jag kopplar upp mig på den ena datorn som jag har med mig så kopplar den jag har hemma ner (alltså proteus) det är väl inget konstigt med det, men jag skulle vilja att (eller undrar om det går att fixa?) närjag kopplar ner från den jag har med mig så går den andra online igen. Jag har kollat lite men jag kan inte hitta något. Hoppas att ni kan hjälpa mig.. MVH: Helmot

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-07 07:32

Vet inte om jag kan hjälpa dig om du har två alu PB..nån måtta får det väl vara
Nej, helt ärligt vet jag inte hur man skulle göra detdär..kanske med ett applescript?

1
Bevaka tråden