Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Imac 2020 USB

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag har en 27-tums Imac 2020 med 256 gb hårddisk. Har nyligen köpt en extern SSD. Det blev WD P50 på 1 Tb. Den skall ha en överföringshastighet på upp till 20 Gbit/s med rätt port. Jag har den inkopplad med den medföljande USB-C-USB-C kabel till datorn. Dessa portar borde ha en hastighet på iallafall 5 eller troligen 10Gbit/s. Hur jag än gör får jag dock aldrig något bättre hastighet än motsvarande 0,5 Gbit/s. Någon som har en aning om vari felet kan ligga?

  • Medlem
  • 2021-03-29 22:15

Hur är den formaterad?

  • Medlem
  • Strängnäs
  • 2021-03-29 23:07

Nu får du ursäkta mig om jag har fel, men jag måste i alla fall fråga om det är så enkelt som att du ser överföringshastigheten i GB/s?

5 Gbps ~ 0,5GBps

Ursprungligen av Alix:

Hur är den formaterad?

Ursprungligen av stralis:

Nu får du ursäkta mig om jag har fel, men jag måste i alla fall fråga om det är så enkelt som att du ser överföringshastigheten i GB/s?

5 Gbps ~ 0,5GBps

Den är formaterad i apfs. Men har testat både hfs och fat utan skillnad.

Nope. Det är 480 mbit/s. När jag testar med blackmagic får jag ca 40 mb/s i både läs och skrivhastighet.

  • Medlem
  • 2021-03-30 10:41

Testa med en annan kabel och andra portar.

Ursprungligen av calemero:

...480 mbit/s... ...40 mb/s...

I en sån här tråd är det bra att hålla reda på enheterna. Jag tror att du menar megabit (med M), och inte millibit (med m).

Senast redigerat 2021-03-30 22:09
  • Medlem
  • Östergötland
  • 2021-03-30 21:26
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

I en sån här tråd är det bra att hålla reda på enheterna. Jag tror att du menar mega (M), och inte milli (m).

Hähum, prefix menar du. ?

1
Bevaka tråden