Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Scanner Driver Epson GT-7000 (USB)

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-11-05 00:08

:rolleyes: Jag söker en drivrutin för min Epson Scanner GT-7000 USB (helst för OSX, men OS9 är också OK).
Finns det någon som kan föreslå en URL eller kanske till och med skicka en via mejl? Jag har sökt på Internet förstås, men det närmaste jag kom var en bruten länk... (Epson själva bjuder inte på så mycket för Mac heller)
Börjar bli desperat!
(Har nämligen slarvat bort CD-skivan med drivrutinen. Typiskt! )

• Oregistrerad
  • 2003-11-05 00:23

Prova VueScan på versiontracker
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/7610

Och den uppdateras ofta.....

Har också tröttnat på Epson vad det gäller drivrutiner till min Epson Stylus Scan 2500.
Pratade med dem i början när OSX kom ut och de lovade massor av gånger att det snart skulle komma, inom några månader högst, var det varje gång.
Det var några år sen nu alltså..... :eek:
och har fortfarande inte sett några drivisar till min maskin, inte vare sig till printer eller scanner delen.

• Oregistrerad
  • 2003-11-05 11:19
Citat:

Skrevs ursprungligen av fsr

Jag har Vuescan, men inget serienummer...

Om du inte vill betala, så får du väl försöka med att hitta på ett.

Jag tror at det är meningsfyllt att betala för sånt man tycker är bra, och andras arbete, om man själv värderar sitt eget.

• Medlem
  • 2003-11-05 11:33

Förtydligande:
Jag köpte en scanner (betalade för den "för att den var bra"), letade efter en drivrutin (som krävs för att det man köpt ska funka), hittade ingen, blev irriterad och frusterad, letar efter andra lösningar.

• Oregistrerad
  • 2003-11-05 11:45

Jag förstår att du är frustrerad på Epson, det har jag också varit.
Men som du kanske förstod av mitt inlägg, så är det inte mycket hopp om support från dem, inte enligt min erfarenhet i alla fall.
Och det finns ju idag andra som skapar program och drivrutiner, som i mångt och mycket också är bättre än originaldrivisar, vilket jag tycker är rimligt att de ska få ta betalt för.
Visst är det väl så att Epson. i det här fallet, skulle kunna erbjuda en långt bättre service. Men det är ju bara att konstatera att de inte gör det, och gå vidare.
Kanske köper man inte en Epson nästa gång, eller ? Eller också gör man det eftersom man skiter i dom och har fixat sina egna drivrutiner och därför inte är beroende överhuvudtaget av drivisar eftersom de passar till flertalet maskiner.
Vilet betyder att man kan fortsätta att använda dem även till andra maskiner i framtiden.

• Avstängd
  • 2003-11-05 12:16

Jag brukar gå in på Engelska eller Australiska hemsidan Epson för drivrutiner.
De brukar ha fler att välja på.

1
Bevaka tråden