Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skicka till iCloud Drive från en Canon ImageRunner

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en Canon imageRunner C5235 som jag scannar en del från. Det hade varit bra att kunna scanna direkt till iCloud Drive så att materialet blir nåbart från mina enheter direkt.

Det går ju att maila, men jag scannar i högupplöst och filerna blir ganska stora så det funkar inte i praktiken.

Skrivaren kan spara direkt till FTP, men inte till iCloud Drive. Någon som har någon bra idé på lösning (förutom det uppenbara att sätta upp en FTP-server, men det vill jag helst slippa)?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2021-04-06 00:35

Har Du provat att installera Appen som finns för iPhone/iPad..:

Canon PRINT Busines‪s‬

Appen utger sig för att bl.a.:

"Canon PRINT Business is a free application that enables you to print photographs and documents, read scanned data, upload to cloud storage services, etc. on a Canon laser multi-function device or laser printer from an iPhone or iPad."

Ursprungligen av carlsson:

Jag har en Canon imageRunner C5235 som jag scannar en del från. Det hade varit bra att kunna scanna direkt till iCloud Drive så att materialet blir nåbart från mina enheter direkt.

Det går ju att maila, men jag scannar i högupplöst och filerna blir ganska stora så det funkar inte i praktiken.

Skrivaren kan spara direkt till FTP, men inte till iCloud Drive. Någon som har någon bra idé på lösning (förutom det uppenbara att sätta upp en FTP-server, men det vill jag helst slippa)?

1
Bevaka tråden