Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple jobbar på en Apple TV integrerad i en soundbar

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I senaste ryktena avslöjas det vilka planer Apple kan ha för framtida Apple TV och HomePod och hur de båda ska sammanvävas.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2021-04-12 21:42

Det här är en helt ny nivå på "avslöjanden. Apple jobbar på x eller y, men det är inte säkert att det blir något..?

Ursprungligen av xms67:

Det här är en helt ny nivå på "avslöjanden. Apple jobbar på x eller y, men det är inte säkert att det blir något..?

Det är ändå Mark Gurman ?
Han säkrar åtminstone för att slippa raka ögonbryn eller hamna i källarn med de andra opålitliga källorna.

  • Medlem
  • Boston
  • 2021-04-13 12:33
Ursprungligen av Redaktionen:

I senaste ryktena avslöjas det vilka planer Apple kan ha för framtida Apple TV och HomePod och hur de båda ska sammanvävas.

Läs hela artikeln här

Intressant rykte, jag tar gärna en! Dags för en ny AppleTV och en soundbar vore perfekt.

Dessutom speciellt om kameran kan användas som generell webcam till Skype, Zoom, Teams etc. Jag speglar upp iPaden på teven ibland men det blir ju lite märkligt med kameravinkeln. Lite smarta funktioner som att kameran automatiskt följer den som pratar vore också kanon.

Skulle vara kul om Apple utvecklade en Soundbar med AppleTV inbyggd och kamera. Då skulle den påminna starkt om Logitech Rally Bar. Den skulle kunna fungera som vanlig AppleTV, Dolby Atmos högtalare eller konferenscenter, t.ex. Zoom, Teams eller varför inte FaceTime och eventuellt FaceTime Pro (som jag föreslog tidigare i 99 tråden, Inlägg nr 4 i denna tråd som direkt konkurrerar med Zoom).

Senast redigerat 2021-04-13 17:17

Känner mig tveksam. En Apple TV box är rätt dyr som den redan är, ska den kombineras med andra funktioner så vad kommer den att kosta då?

Var det inte Tim Cook som gav en pik åt Microsoft (Tror det var en Surface produkt) med en kommentar att man säkert kan kombinera ett kylskåp och en brödrost men att det blir inte så bra.

Risken är att det här blir en sån grej.

Ursprungligen av johnh3:

Känner mig tveksam. En Apple TV box är rätt dyr som den redan är, ska den kombineras med andra funktioner så vad kommer den att kosta då?

Var det inte Tim Cook som gav en pik åt Microsoft (Tror det var en Surface produkt) med en kommentar att man säkert kan kombinera ett kylskåp och en brödrost men att det blir inte så bra.

Risken är att det här blir en sån grej.

För min del hade det räckt med att uppgradera processorn, lagt till två USB portar så att man kan ansluta t.ex. Logitech Brio 4K kamera samt rundupptagande mikrofon. Det borde inte göra AppleTV produkten dyrare än dagens produkt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2021-04-15 23:30
Ursprungligen av The Real Viking:

Skulle vara kul om Apple utvecklade en Soundbar med AppleTV inbyggd och kamera. Då skulle den påminna starkt om Logitech Rally Bar. Den skulle kunna fungera som vanlig AppleTV, Dolby Atmos högtalare eller konferenscenter, t.ex. Zoom, Teams eller varför inte FaceTime och eventuellt FaceTime Pro (som jag föreslog tidigare i 99 tråden, Inlägg nr 4 i denna tråd som direkt konkurrerar med Zoom).

Känns ju som marknaden ör mikroskopisk för en sådan pryl.

Ursprungligen av xms67:

Känns ju som marknaden ör mikroskopisk för en sådan pryl.

Ja, det är den, men om Apple lyckas få ner priset till 10000 kr/st för en sådan pryl, så kommer den att säljas mer (särskilt under pandemin) än Logitechs Rally variant som är 3 gånger dyrare och inte har inbyggd datorenhet (i Rally måste du dessutom ha datorn för att allt skall fungera).

En soundbar, t.ex. Sonos Arc kostar kring 8000–9000 kr, en bra 4K webbkamara ca 1000–2000 kr och AppleTV ca 2000 kr. Totalt 11000 till 13000kr.

Bygger man in en USB-C port skulle man kunna få Apples pryl att agera som NAS. Då blir det mycket för pengarna!

Senast redigerat 2021-04-17 16:58
1
Bevaka tråden