Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söka efter text i safari markerar endast ibland

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har försökt att gå över till safari från Chrome för att testa något nytt och den känns lite snabbare. Men en sak gör mig helt tokig, om man söker efter text på en sida så markerar den endast texten ibland. Även om man trycker gå till nästa så flyttar den bara markeringen som kan vara flera sidor nedanför vad man egentligen kan se. Ibland helt plötsligt fungerar det som det ska så det känns mer som en bugg än en inställning. Har googlat problemet men inte hittat någon lösning, men ser referenser till detta så långt bak som 2007. Är det bara att gå tillbaka till Chrome som är lösningen?

Känner inte igen problemet alls faktiskt. Ett tag under Big Sur-betan gick det inte söka på delar av ord, men det är åtgärdat sedan länge.

Kan du ge ett exempel?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2021-04-14 16:26

Har faktiskt aldrig stött på det problemet.

Ursprungligen av Christer Zulawinski:

Jag har försökt att gå över till safari från Chrome för att testa något nytt och den känns lite snabbare. Men en sak gör mig helt tokig, om man söker efter text på en sida så markerar den endast texten ibland. Även om man trycker gå till nästa så flyttar den bara markeringen som kan vara flera sidor nedanför vad man egentligen kan se. Ibland helt plötsligt fungerar det som det ska så det känns mer som en bugg än en inställning. Har googlat problemet men inte hittat någon lösning, men ser referenser till detta så långt bak som 2007. Är det bara att gå tillbaka till Chrome som är lösningen?

Gör du skillnad på sökmetoden i Safari? Se menygardinen. Default hos mig i Catalina 10.15.7 med Safari 14.0.3 är ”Börjar med”.

Det händer exempelvis mig inne i sharepoint. Söker jag på en större sharepoint sida efter en text bit så markeras bara texten, den flyttar inte ner så jag kan se var det är. Är det ett lång sida är kan det vara lite jobbigt att hitta det. Fungerar utmärkt i chrome. Har testat Cigarrs metod att ändra från Börjar med till Innehåller men hjälper inte. Har faktiskt gått tillbaka till Chrome, men jag gav safari en sjysst chans iallafall

1
Bevaka tråden