Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Får man hata Apple Support?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple Support (Consumer Support) måste vara det sämsta som finns.
Jag har ringt dit så många gånger nu de seanste veckorna och de har alltid två standard svar:
1) Gör en Clean-Install.
Om detta inte funkar:
2) Formattera om och installera på nytt.

De kan inget annat. FY FAN!
Nu för att jag sitter med Engelskt system (eftersom jag kör X) måste jag ringa den engelska supporten!

Helt otroligt.

Man skulle starta en egen Apple Support.

[ 15 Juni 2001: Meddelandet ändrat av: Mattias Hedman ]

De verkar svara som om de vore pc tekniker, sånt gillar vi inte, usch!

Hata får man, men ja vill ha lite procent..

Ne men ringer du Apple supporten i Irland? (08 nummer här asså som kopplar dig till Irland) dom har ju lite koll iaf vad jag upplevt[/LIST]

Det där gick väl bra mattias ? bara starta om med (mac os all ) i extension manager .

Slutligen fick jag prata med steg 2 - Professional Support (PS). Det är 5 personer som faktiskt kan något.
Mer än att säga de alternativ jag listade tidigare.

Och den kille jag pratade med på PS (Jhonny???) skrattde först när jag sa att jag hade blivit ombedd att ringa den Engelska supporten han skulle ta sig ett snack med killen som sa att jag skulle göra det.

Mitt probelm löste sig och det är listat hos Apple Lab för test och utvärdering. Så då har jag hjälpt Mac OS att bli lite bättre då kanske.

Consumer Support är de jag har svårt för.
Professional Support är de jag litar på.

Eller som han sa själv efter att ha jobbat på CS "Det var en frusterande upplevelse".

[ 15 Juni 2001: Meddelandet ändrat av: Mattias Hedman ]

• Oregistrerad
  • 2001-06-15 16:38

Inget emot upplevelsen jag hade med en #&#"/ PC-support idag. Var _tvungen_ att ringa eftersom jag behövde få tag på en patch. Det var för svårt för killen. Gosh... Network Technichal AB på nå´t 0300-nummer. Sopor. Köp aldrig PC. Och om du måste, aldrig därifrån.

Jhonny, du listar väl ditt direktnummer i din profil så vi kan ringa dig när vi får problem?

Gor du det far du bli "Guru"

[ 16 Juni 2001: Meddelandet ändrat av: m@cen ]

Har tillräckligt att göra endå

Jag menar e-mail adressen och ICQ står ju redan i min profil

[ 19 Juni 2001: Meddelandet ändrat av: Jhonny ]

1
Bevaka tråden