Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta till ny skärm på Macbook Pro?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2021-05-11 11:15

Hej…..är det ngn som har lämnat in och fått skärmen bytt på MBP(Retina, 15 tum, sent 2013)? Jag har fått Coating problem, och jag har läst att det så småningom kommer att sprida sig. Skit tråkigt när man köper bra grejer för större pengar att plötsligt ska en sån grej ska ställa till det. Har varit i kontakt med m store.se via mejl, där jag fick till svar att jag måste komma in till ngn av deras butiker för utvärdering och kostnadsförslag. Jag bor en bit ifrån deras butiker(städer)….så jag tänkte att det kanske är lättare att få ett ngrlunda svar här, mellan ¨tummen och pekfingret?

  • Medlem
  • 2021-05-11 11:23

Om problemet inte finns i kritiskt synfält skulle jag ha låtit det bero. Datorn är rätt gammal. Undvik att ta på skärmen med fingrarna, det är hudens kemi som angriper ytbehandlingen.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2021-05-11 11:25

Ett skärmbyte blir dyrare än vad du får ge för samma maskin begagnad. Inte lönt att lägga dom pengarna på en 8 år gammal maskin.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2021-05-11 16:32

Det har du rätt i….

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2021-05-11 16:34
Ursprungligen av Alix:

Om problemet inte finns i kritiskt synfält skulle jag ha låtit det bero. Datorn är rätt gammal. Undvik att ta på skärmen med fingrarna, det är hudens kemi som angriper ytbehandlingen.

Jo jag vet, men ngn gång då och då måste jag ju putsa av skärmen…och då lär det bli värre(har jag läst)

  • Medlem
  • 2021-05-11 17:17
Ursprungligen av Snipps:

Jo jag vet, men ngn gång då och då måste jag ju putsa av skärmen…och då lär det bli värre(har jag läst)

En knappt fuktig mirakeltrasa bör inte ge några problem av den arten.

Jag tror inte att Apple har kvar den förlängda garantin för det problemet längre, men du kan kolla här: https://checkcoverage.apple.com/se/sv/

Annars är det tyvärr som alla säger att det inte är värt att lägga pengar på skärmbyte på den maskinen.

1
Bevaka tråden