Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Cred till Apple

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple förlängde min garanti på min 2 år gamla powerbook eftersom mitt batteri dött och färgen på ramen kring datorn flagnade...

I varje fall - kl 17.45 i måndags hämtade DHL min dator på kontoret här i København, en timme efter jag ringde till dem och med gråten i halsen sa att de kunde komma och hämta min dator.

Strax innan kl 12 idag knackade DHL på dörren och lämnade tillbaka min dator... Jag bara gapade och tänkte att de glömt köra den till Holland och att den bara varit ute på Kastrup och vänt... Typ 40 timmar...

Men vid uppackning kunde jag till min glädje konstatera att ramen kring datorn var bytt men även min trackpad (som var glatt som ett CD-fodral tidigare och inte felanmält), trackpadknappen, en mutter som var ivägen bak vid vgakontakten var borttagen, hela ovansidan av min dator samt strömknappen! :eek:

Dessutom hade de spänt åt gångjärnen och smort upp dem!

På en dag (typ)! :eek:

God damn it!

• Oregistrerad
  • 2003-11-05 16:04

Det var det värsta...
Över en dag styvt? Fräckt

Helt sinnes! Gapar fortfarande!

Själv hade jag inte kunnat ta mig till Amsterdam och tillbaka på en dag

• Medlem
  • 2003-11-05 16:15
Citat:

Skrevs ursprungligen av scooterbabe
Helt sinnes! Gapar fortfarande!

Själv hade jag inte kunnat ta mig till Amsterdam och tillbaka på en dag

Nä, du hade fastnat i tullen!

Lan-Master bytte mitt top-case en gång.. som att få en ny dator! trevligt med ny och fräsh trackpad... nu är den dock nerslipad igen..

Tycker alltid det är mycket trevligt att läsa inlägg som detta - grattis scooterbabe till en bra mycket bättre dator än du hade för bara några dagar sedan!

Rent allmänt tycker jag att det ofta är för mycket klagomål i förhållande till andelen lyckliga utrop på olika fora på Internet. Det mesta handlar om hur dåligt allt är som kommer från företaget x, hur besviken man är på den senaste uppdateringen av produkten y, eller hur dum i huvudet inläggsförfattaren z är.

Säger härmed inte att man blint ska prisa allt som Apple (eller något annat företag för den delen) tar sig för eller blunda för nackdelar hos produkter eller misstag som företag gör. Jag menar bara att man måste kunna dela med sig av saker som är oväntat positiva också.

Jag har haft inne min dator på lagning två gånger. Båda gånger tog det runt 48 timmar innan jag fick tillbaka den.

Nu ska jag skicka in den igen. För det första vaknar skärmen inte ur en flera timmar lång vila. Själva datorn vaknar, "sovdioden" slockar och datorn snurrar igång men skärmen förblir svart. Och datorn vill inte gå ner i vila igen om jag stänger locket på nytt. Jag har en fullt funktionerande dator utan skärm alltså.

Har någon av er samma problem?

För det andra tuggar min combo när den ska läsa cd-skivor. Det är som om den inte "får fäste" utan hoppar fram-och-tillbaka med läsarmen. Framför allt med självbrända cd-skivor. Har jag gjort en überburn hänger sig Findern när jag försöker läsa den skivan.

Är den skadad? Hardware Test påstår att allt är ok...

Edit: Glömde ett "inte"...

Senast redigerat 2003-11-06 08:47
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-05 19:47

Hur är det med service på PowerBook nuförtiden? Måste den alltid skickas in till Apple eller kan någon lokal "Applebutik"/service fixa?

Hur pass dött var ditt batteri annars? jag ahr ca 1 timme batteritid med min ett och ett halvt år gamla pbook men apple vill inte ge ett nytta batteri. har apple care men det hjälpte inte. var det svårt att få ersättningen? min dator har också tappat färg och jag skulle gärna få det fixat..

En timme är ju helt normalt så det är inte så konstigt du inte får nytt batteri

Jag hade max 15 min :eek:

• Oregistrerad
  • 2003-11-05 20:46
Citat:

Skrevs ursprungligen av Marcus Holmer
Jag har haft inne min dator på lagning två gånger. Båda gånger tog det runt 48 timmar innan jag fick tillbaka den.

Nu ska jag skicka in den igen. För det första vaknar skärmen ur en flera timmar lång vila. Själva datorn vaknar, "sovdioden" slockar och datorn snurrar igång men skärmen förblir svart. Och datorn vill inte gå ner i vila igen om jag stänegr locket på nytt. Jag har en fullt funktionerande dator utan skärm alltså.

Har någon av er samma problem?

Jag hade nått liknande på min ibook. Ringde AC, talade om att jag hade installerat om OSX, uppgraderat allt jag kunde genom SWU och letat igenom knowledge basen utan resultat. Killen vek sig direkt och skickade ut en post-sedel. Fick tillbaks den några dagar senare, med logikkortet utbytt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-05 20:57

ok, 15 min är ju inte riktigt bra
Hur är det med servicen, är det fortfarande apples egen service som gäller?

• Medlem
  • Malmö
  • 2003-11-05 22:06
Citat:

Skrevs ursprungligen av Alfa
Hur pass dött var ditt batteri annars? jag ahr ca 1 timme batteritid med min ett och ett halvt år gamla pbook men apple vill inte ge ett nytta batteri. har apple care men det hjälpte inte.[/B]

Eftersom du har Applcare så är det bara att gå till en lokal ÅF och be dom beställa hem ett nytt batteri.

Att snacka med Apple är lönlöst för det mesta..

Kul att du skrev, Scooterbabe. Kul läsning!

Tack! Måste ju ge beröm också ibland - speciellt när det gäller ens favvoföretag

1
Bevaka tråden