Jag har hittat en app som skulle kunna hjälpa mig att använda min mobil som webbkamera. Allt artade sig bra tills jag kom till att börja använda appen för en konferens. Man ska ha en app, Camo, för mobilen och en annan, Camo Studio, för datorn. Det artade sig fint men när jag skulle få till sambandet mellan mobilen och datorn så blev det inte någon kontakt trots att jag använder en färsk lightningkabel. Mobilen tar emot laddning via datorn, men någon kontakt kommer inte till stånd i Camo.
Mobil: iPhone 6S med iOS 14.7.1
Dator: Mac mini med Intel Core i5, OS High Sierra
Appen är på engelska med en hel del andra språk bl.a. spanska (tyvärr inte svenska). När jag höll på med installationen och jag skulle fylla i diverse data hade det plötsligt växlat över från engelska till spanska. Jag behärskar detta språk bra så jag fullföljde installationen "på spanska" men undrar vad språkväxlignen kan ha berott på.
Vad kan vara felet, enligt information från bolaget är det en utmärkt lösning som ger bättre bilder än Macdatorernas ordinarie webbkameror och ska koppla ihop omedelbart vid öppnande av apparna. Är det något som gör att dator och mobil inte "lirar ihop"? Är det för att man ska uppgradera till betalversionen?