Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 13 och 13 Pro får stöd för dubbla e-SIM

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För första gången någonsin så får iPhone stöd för dubbla e-SIM, tidigare har man bara kunnat ha SIM och e-SIM.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2021-09-14 23:22
Ursprungligen av Redaktionen:

Men medan du kan använda ett vanligt SIM och ett e-SIM samtidigt, finns det inget sätt att använda två e-SIM samtidigt - tills nu.

Då korrläser vi ovanstående och tar bort svengelskan, tack.

(Ja, jag vet att jag är pisstråkig som gnäller på språket och jag vet även att det är jättelätt att det blir konstigt när man har bråttom. Jag brukar själv gå in och redigera mina foruminlägg flera gånger för att jag skriver osammanhängande.)

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2021-09-15 06:19

”iPhone 13 Pro och iPhone 13 Pro Max är inte kompatibla med befintliga mikro-sim-kort.”

Men iPhone använder sedan länge nano, så det som är skillnaden, mot 12, är att det inte går att använda ett micro som är klippt till nano?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2021-09-15 06:42
Ursprungligen av MatsOlov:

”iPhone 13 Pro och iPhone 13 Pro Max är inte kompatibla med befintliga mikro-sim-kort.”

Men iPhone använder sedan länge nano, så det som är skillnaden, mot 12, är att det inte går att använda ett micro som är klippt till nano?

Det är en formulering som följt med åtminstone sedan iPhoneX
iPhone X - Technical Specifications

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2021-09-15 07:52

Kan man då ha tre sim?

Hmmm… jag tänkte att det andra e-sim är för globalstar systemet (vet att Apple inte sagt ett knyst om detta). Kanske kan man använda alla tre eller att man kan bara använda två: ett av de två e-sim ersätter fysisk sim eller vice versa.

1
Bevaka tråden