Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny iPad till barn, säkerhetskopia?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2021-10-02 09:52

Har köpt ny iPad till ett av barnen. Överföring från tidigare iPad funkade inte alls utan fick sätta upp den som en ny. Loggat in med barnets apple-id och skärmtid via familj funkar men den säkerhetskopieras inte. Måste jag logga in med mitt apple-id på barnets iPad för att den ska säkerhetskopiera till min iCloud och sedan logga ut och logga in barnet igen? Borde annars finnas möjlighet att kunna lägga till (och ta bort) en enhet som används av en familjemedlem.

Tack på förhand!

Blir alltid konstigt och struligt när man använder olika Apple-ID. Använd inte fler Apple-ID på en enhet.

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2021-10-02 10:04
Ursprungligen av barbapappa_86:

Blir alltid konstigt och struligt när man använder olika Apple-ID. Använd inte fler Apple-ID på en enhet.

Jag tänkte också det. Det enda jag vill är att den nya iPaden säkerhetskopieras till mitt iCloud (och jag är ”samordnare” för familjen). Den gamla gjorde det men, som sagt, apples automatiska överföring när enheterna ligger bredvid varandra failade.

Tanken är säkert att man ska köpa till utrymme till alla sina barns individuella apple-id. Konstigt att man inte verkar kunna säkerhetskopiera till en familjs samordnares iCloud.

Ursprungligen av Mårre:

Jag tänkte också det. Det enda jag vill är att den nya iPaden säkerhetskopieras till mitt iCloud (och jag är ”samordnare” för familjen). Den gamla gjorde det men, som sagt, apples automatiska överföring när enheterna ligger bredvid varandra failade.

Tanken är säkert att man ska köpa till utrymme till alla sina barns individuella apple-id. Konstigt att man inte verkar kunna säkerhetskopiera till en familjs samordnares iCloud.

Den kan säkerhetskopiera till ditt utrymme på icoud om du delar ditt utrymme. Tror det gäller 200 GB och uppåt. Är det endast det du vill åstadkomma så skulle jag rekommendera ett separat Apple-ID på den enheten.

Du ska kunna återställa från säkerhetskopia istället för att ha enheterna bredvid varandra.

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2021-10-02 18:39
Ursprungligen av barbapappa_86:

Den kan säkerhetskopiera till ditt utrymme på icoud om du delar ditt utrymme. Tror det gäller 200 GB och uppåt. Är det endast det du vill åstadkomma så skulle jag rekommendera ett separat Apple-ID på den enheten.

Du ska kunna återställa från säkerhetskopia istället för att ha enheterna bredvid varandra.

Det låter ju bra! Det får det bli då! Tack för hjälpen! ?

1
Bevaka tråden