Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhoto - korkat som få! (iTunes också)

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-08-23 13:11

Alltså, hur dumt får ett program vara?

Testade att importera bilder från min digitalkamera häromdan. Funkade hur bra som helst tänkte jag.

Skulle senare kopiera över bilderna till en annan dator så jag försökte leta upp bilderna på hårddisken.

Vart ligger bilderna? Jo, i en mapp döpt till ett nummer, brevid massa andra obegripliga mappar med namnen 01 05 08 03 osv. Detta trots att jag döpt "rullen" i iPhoto till ett begripligt namn.

(Gjorde också misstaget att låta iTunes sortera mina 10 gig mp3:er, vad fick man? Jo, asmånga mappar med en fil i varje mapp, blä)

Apropå iTunes är det ju en fråga man får, typ: "Do you want iTunes to keep your Music Folder organized?

Jag gjorde också misstaget att svara ja och fick hela min fina mp3-mapp i kaos. Men du kan ta bort funktionen i preferences/advanced och sen börja sortera upp mapphelvetet.

  • Medlem
  • International user
  • 2002-08-23 13:25

Mapparna med nummer är år/månad/dag i den iPhoto jag har. Bilderna har oftast, men inte alltid namnet år-månad-dag-löpnummer.jpg för mig (utan -:en, men det såg tydligar ut med)

  • Oregistrerad
  • 2002-08-23 15:27

Hallå, kanske lite drag och släpp teknik skulle hjälpa dig i IPhoto. Det är bara att markera en eller fler bilder eller rullar eller Album och dra dom till lämplig plats så får du en kopia av dom!

Eller använda den utmärkta export-funktionen i iPhoto, där man kan välja både storlekar eller HTML-sidor. Har börjat gilla iPhoto, faktiskt!

iTunes svär jag fortfarande över och har inte orkat städa upp efter mitt misstag att svara "Ja" på sorteringsfrågan - men jag kommer väl över det också... <suck>

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-24 11:18

Fråga: man kan ju dra in en hel mapp iPhoto. Men när listan med mappar är full, så går inte det? Har jag missat något?

1
Bevaka tråden