Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mallar för kläder...

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Letar som en gös efter .ai, .pdf, .eps eller .psd mallar för olika kläder. Typ T-shirts, College tröjor, kallingar etc etc...

Nu kanske ni säger att jag skall göra det själv. Men varför uppfinna hjulet igen?
Skämt åsido så är nog min styrka inte i att göra mallar direkt. Så därför frågar jag er här.

Tack på förhand!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2003-11-07 08:42

Sällar mig till dem som letar...

Det heter väl "mönster" (ursäkta petigheten, men det underlättar nog med rätt sökord). Alla välsorterade syaffärer brukar ha hyllmetrar med pärmar fullproppade med mönster. kan tänka mig att ett mönster på en t-shirt eller en collegetröja går på en 20:-.
Om du nödvändigtvis vill ha en pdf/ digitalt så kan du ju köra mönstret i en scanner.

Nåväl lyckas du hitta någon sida med en massa mönster, så kan du ju hojta till. Jag har inte hittat någon än i a f.

Ehh? Inte för att jag har någon mall men vill du trycka en tröja så är det väl bara att ta reda på hur stor framsidan/baksidan är och anpassa trycket efter detta? Om du vill trycka _hela_ tröjan, d v s ärmar och allt, måste du nog ha mönster från tillverkaren, specifika för varje storlek...

Jovisst. Det är inte problemet. Det handlar snarare om att kunna visualisera. Typ så här:

Ahhh... Men det finns ju massvis med illustrationsarkiv på nätet som är gratis - börja med att titta i sådana - gratis och bra!

Citat:

Skrevs ursprungligen av scooterbabe
Ahhh... Men det finns ju massvis med illustrationsarkiv på nätet som är gratis - börja med att titta i sådana - gratis och bra!

Exakt. Men var?

1
Bevaka tråden