Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CalorSync-inställning

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, en enkel fråga: Varför lägger systemet (Panther) upp en profil som heter electron22b-8C8B17C.icc i mappen Displays i mappen Profiles i mappen ColorSync?

Min skärm heter så, men den är kalibrerad med BlueEye och jag använder den profilen, som heter LaCie BlueEye - electron22b. De två profilerna har helt olika värden (och skapardatum).

Varifrån hämtar systemet den första profilen (jag har ingen sådan med det nammnet på datorn- såvitt jag vet i alla fall) och varför återskapas den när jag tar bort den?

Mats

• Medlem
  • Lund
  • 2003-11-07 12:07

Hej
skärmen har ett id inlaggt som systemet läser in .
När du kallibrerar den skapas en ny skärmprofil av din kallibrator och de värden just denna skärm ger..
Tidigare kunde man välja denna profil i color sync som skärmprofil. liksom arbetsfärgrymd,Adobe RGB , color match, cmyk etc.
Nu kommer den in automatiskt som sista generade profil. Döp om din kallibrerade skärmprofil till exv Mats +datum.
Gå sedan till skärminställningar och färg och kontrollera att profilen ligger som markerad profil för skärmen. Gör den inte det , välj och markera din skärm profil.

Kommer den inte upp vid nästa uppstart
som default , då är det ngt knas med OSX och din skärm.

Senast redigerat 2003-11-07 12:22
  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-11-07 12:20

Saxat från Technology overwiev där det står en massa fakta om hur Colorsync-motorn fungerar.

Display settings
As soon as you plug a display into a computer running Mac OS X, it communicates industry-standard Extended Display Identification Data (EDID) information to the system. Based on this information, ColorSync automatically creates a display profile — including the display’s native gamma (such as 1.8) and color temperature (such as 6500°K ) — that reflects how the display shipped from the factory.

• Medlem
  • Lund
  • 2003-11-07 12:37

Hej Mats

Gå in i colorsync verktygs mappen.
titta på enheter.
där står din skärm, fabriksprofil
och nuvarande profil.
Där i ditt fall, profil fån kallibratorn

Tack för hjälpen!

1
Bevaka tråden