Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

tracker-program till macen

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-11-07 14:02

Sitter på OS X o längtar efter att få leka lite med något bra Tracker-program, likt FastTracker 2 till Amigan. Finns det något liknande till X?

Hittade ett som går att köra på Linux som heter Skale Tracker som borde gå att installera med X11?

(http://www.metamacro.com/awezoom/skale/#)

• Medlem
  • 2003-11-07 14:23

Nej, den måste kompileras för PPC (kanske inte helt trivialt med ett sånt program). Skicka ett mail till dem, och fråga. Jag är också intresserad av ett sånt program.

• Medlem
  • 2003-11-07 14:32

Hittade ett bra program som spelar upp låtar:

http://cocomod.stalkingwolf.net/

Men fortfarande ingem bra editor.. suck.. måste jag gräva upp min gamla burk...

• Medlem
  • 2003-11-07 15:00
Citat:

Skrevs ursprungligen av Kevin Key
Player Pro - en tracker för Mac OS och OS X

http://www.quadmation.com/pphome.htm

$69 för teknik från 1995? Tveksamt. Det är bara att konstatera att det inte finns något bra. Tyvärr så är det nog en PC-grej.

• Medlem
  • 2003-11-07 15:05
Citat:

Skrevs ursprungligen av Kevin Key
Fel!!!

Player Pro är numera open-source och har utvecklats sedan 1995. Och nej det är inte någon PC-grej.

Kolla upp saker och ting innan du kommer med dumma kommentarer tack!

Utan att vilja trampa på ömma tår, så är det jag menar att Player Pro är skit.

Jag menade att Tracker-scenen är en PC-grej.

Vaknat på fel sida?

• Oregistrerad
  • 2003-11-07 15:41

Tracker-scenen är inte nån PC-grej för övrigt. Moduler och sånt gjordes på Amiga och Atarisidan långt innan "ljudet" var uppfunnet på PC-sidan. Modultekniken härstammar från C64 för övrigt där folk gjorde låtar för C64ans sidchip på ungefär samma sätt som moduler görs.

• Medlem
  • 2003-11-07 15:55
Citat:

Skrevs ursprungligen av Lari Kovanen
Tracker-scenen är inte nån PC-grej för övrigt. Moduler och sånt gjordes på Amiga och Atarisidan långt innan "ljudet" var uppfunnet på PC-sidan. Modultekniken härstammar från C64 för övrigt där folk gjorde låtar för C64ans sidchip på ungefär samma sätt som moduler görs.

Men... kan man inte säga någonting utan att bli tillplattad?

Förtydligande:
IDAG finns det FLEST trackerprogram till PC/Windows (ett femtiotal). Det finns program (ett?) till Macen, som jag inte tycker riktigt håller måttet, jämfört med de som finns till PC/Windows.

Det är min ståndpunkt.

För övrigt så kom "ljudet" ursprungligen från "the big bang" och alltså inte, som antytts tidigare, från C-64.

(förlåt, jag kunde inte låta bli)

• Oregistrerad
  • 2003-11-07 15:58
Citat:

Skrevs ursprungligen av stfm
För övrigt så kom "ljudet" ursprungligen från "the big bang" och alltså inte, som antytts tidigare, från C-64.

Tror nog inte att ljud vara aktuellt med tanke på de energier och densiteter det rörde sig om då...
(förlåt, jag kunde inte låta bli)

• Oregistrerad
  • 2003-11-07 16:01

Jag skrev inget om att ljudet ursprungligen kom från C-64an, dock att moduler användes på Amigan och Atarin innan ljudet användes på PC-sidan. För övrigt så var "the big bang" ljudlös.

(som heller inte kunde låta bli)

• Medlem
  • 2003-11-07 16:09
Citat:

Skrevs ursprungligen av Lari Kovanen
För övrigt så var "the big bang" ljudlös.

(som heller inte kunde låta bli)

Inte om jag skulle dra av den nu, här på kontoret. Det skulle nog bli ett djävla hallå.

• Medlem
  • 2003-11-07 16:32

antar att ni kommit lite från ämnet nu.

hur som helst... än så länge finns det inget bra trackerprogram till mac än som når upp till samma nivå som FT2 exempelvis - enkelt o rak på sak... det är ju nästan så att man borde sätta sig ned med cocoa o skriva sig ett eget.

Beträffande att Trackerprogram är en del av PC-scenen så ser jag inga felaktigheter i det... snarare en nackdel att mac-användare inte har tillgång till sådana enkla o bra program än.

• Medlem
  • 2003-11-07 16:38

De här grabbarna var tidigare inne på att göra något för OSX. Ta kontakt med dem, om du kan programmera!

1
Bevaka tråden