Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Detta saknar jag

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-11-09 18:12

Något jag saknar till Macen är ett bra och billigt program som kan skapa och visa bildspel. iPhoto finns. Men hur spar man bildspelet?

Adobe har ett billigt och hyfsat bra program som bara finns för PC! Adobe Photoshop Album. Där kan man spara sitt bildspel i PDF format och spela upp det plattformsoberoende. Varför släpper de inte en Macversion? Eller varför går det inte att spara sitt bildspel i PDF i iPhoto?
Apple har ju ordnat så bra med att kunna spara i PDF förövrigt.

exportera bildspelet som en quicktime.. eller hitta nått applescript-aktigt som sammanfogar bilder till flerside-pdf..

Keynote kan ju skapa PDF.. och en hel del till...

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-11-09 19:03

Meningen är att det ska vara enkelt.Hålla på att kladda med att exportera till ett annat program är inte alls smidigt.

Jag tycker väl att det är väldigt enkelt att exportera ett bildspel från Iphoto till en quicktime. Men hur hade du tänkt dig då?

Quicktime är ju plattformsoberoende, om det nu är installerat på datorn det ska visas.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-11-09 19:39

Acrobat reader finns på i stort sett varenda dator,Mac eller PC.QT finns inte på alla PC.Därför saknar jag Adobes program.

Apple har ett exempel här hur man skapar ett bildspel.

Fast då kraschar QT för mig.

Om du redan har alla bilder i iPhoto så kan du exportera ett bildspel därifrån. Varför Quicktime kraschar när du gör bildspel där kan jag tyvärr inte hjälpa dig med.

1
Bevaka tråden