Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

8600:an "fryser" någon minut eller två

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min gamla 8600 med OS 8.6 fryser o är icke kontaktbar ca en minut, sedan fortsätter den som vanligt. Förresten - de kommandon jag givit i ilskan åtlyds när den kvicknat till. Dr Norton påstår att allt är OK men det är det ju inte...
Har någon varit med om något liknande?

• Medlem
  • 2003-11-10 15:38

Kan vara en check av ram-minnet som inte går som det skall..

• Oregistrerad
  • 2003-11-10 18:27

Om jag inte minns fel så fanns det en bugg i 8.6 eller om det var i 8.5 som gjorde att datorn stannade upp så där för att försöka få en ip-adress om den var inställd på dhcp men inte inkopplad i ett nätverk...
Kolla dina tcp/ip inställningar.

Citat:

Skrevs ursprungligen av stefan ingemar

Min gamla 8600 med OS 8.6 fryser o är icke kontaktbar ca en minut, sedan fortsätter den som vanligt. Förresten - de kommandon jag givit i ilskan åtlyds när den kvicknat till. Dr Norton påstår att allt är OK men det är det ju inte...
Har någon varit med om något liknande?

Händer det vid midnatt?

Om den fryser kanske du ska klå på den något varmt?

*hahaha* Svårt att låta bli...

Du har zappat PRAM och byggt om skrivbordet?

• Oregistrerad
  • 2003-11-10 22:11

Brukar vara att datorn inte hittar något nätverk, även under MacOS X är det en stunds leta-om-jag-hittar-något om man startar utan intörrnettanslutning. Kolla den där DHCP-grejen.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-11-10 22:20

Prova att stänga av fildelning.
I andra hand prova att starta med minimal systemtillägg (det väljer man i Tilläggkontroll) och starta om datorn.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-19 13:39

Jag har ett liknande problem under 9.2. Precis i slutet av uppstarten, när allting är uppritat på skärmen så går det inte att göra ett skvatt i 15-20s. Det spelar ingen roll om den är kopplad till ett nätverk eller inte, lika segt iaf. Nån som har fler tips än dom ovan?

Testa att tömma mappen "Servrar" i Systemmappen.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-19 23:18
Citat:

Skrevs ursprungligen av exzero
Testa att tömma mappen "Servrar" i Systemmappen.

Det gjorde susen! Takkar!

1
Bevaka tråden