Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

5.1 på g5 med logitech z-640, hur?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-11 14:52

Har en G5 1.8 med logitec z-640 5.1 system. Det ska kopplas in med tre sladdar, se bild:

Hur får jag in alla dom i min mac? Vad för adapter ska jag skaffa?

I denna tråd står det att g5 har stöd för 5.1 surround på digital ut.

Optisk ut är det väl på G5 (orkar inte kravla ner under bordet och kolla) sladdarna på bilden ser ut som standard PC ljudkort-mojäng..

• Medlem
  • International user
  • 2003-11-11 15:37

ja det finns optisk ut, men ett system för optiskt ljud var många tusen kronor dyrare. finns det ingen adapter som jag kan koppla in dessa tre sladdarna i så det blir en?

• Medlem
  • International user
  • 2003-11-11 19:07

Visst stödjer G5:orna 5.1 ljud, men endast på den digitala utgången (optisk ut).

Ett optiskt system blir ju betydligt dyrare då det kommer att innehålla en D/A omvandlare.

Det där systemet använder sig ju av en analog signal fördelad på 3 stereo utgångar. Precis så som det brukar se ut på en pc.

För att koppla dem till din mac måste du ju ha någon form av D/A omvandlare som gör om den optiska signalen till tre analoga stereo-signaler.

Du borde nog ha ett system med optisk ingång. För jag antar att G5:an ej har något stöd för 5.1 ljud ut via tex. USB.

Creative har väl ett budgetsystem med optisk koppling?

• Oregistrerad
  • 2003-11-27 12:22
Citat:

Skrevs ursprungligen av martin
ja det finns optisk ut, men ett system för optiskt ljud var många tusen kronor dyrare. finns det ingen adapter som jag kan koppla in dessa tre sladdarna i så det blir en?

Kolla in M-Audio Revolution 7.1 här:
http://www.m-audio.com/products/consumer/revolution.php

Det borde gå? Men det kanske kostar mer än du gillar, ca 1250:-?

Den där hade fler portar är Logitech högtalarna?

• Medlem
  • International user
  • 2003-11-30 23:21

ja den var lite dur, ska kolla om creative har en bugetlösning så får jag sälja mitt andra system.

1
Bevaka tråden