Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vill du ha 100 Mbit?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag ringde en kille från bredbandsbolaget och uplyste mig om att min lilla studio befann sig i "den gula zonen" och undrade om jag var intresserad av en 100 Mbit's uppkoppling med fasta IP-nummer. Det är ju alltid trevligt med mera bandbredd än de 10 Mbit jag har idag så jag sa att visst fanns det ett intresse! Hur mycket kostar det då? 8000 spänn i månaden plus fiberdragningen direkt in i lokalen. Hrmmm, låt mig tänka, 10 Mbit för 300 spänn jämfört med 100 Mbit för 8000....Njae det känns som om jag klarar mig ett tag till på mina 10. Men det skönaste säljargumentet jag fick var att:

"Men då går du "förbi" alla omkringboendes uppkoppling och det rasslar till i vårat nät....det går skitfort!!"

Men om någon är intresserad av 100 Mbit så har jag ytterliggare 50 kvadrat outnyttjad lokalyta.

100 mbit......Mmmmm, jag kommer drömma om 100 Mbit inatt....:cool:

Man kanske skulle starta en webhosting avdelning på firman....:D

Jag har 100mbit, men det är inte särskilt snabbt ändå.

Ciryon

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-11-11 19:05

Jag har 0,5Mbit. Det är inte heller särskilt snabbt.

• Oregistrerad
  • 2003-11-11 19:06

Har själv Telia lan vilket ger ungefär 3.70 Mbit/s ner och 700kb/s upp inom Sverige enligt TP-test men bandbredden till USA fås alltid runt 500kbit/s i varje riktning i varje fall. En högre bandbredd behöver inte vara mycket värt om du inte får det hela vägen.

8000 kr/månad, tänk om man bara fick köra nån kommersiell verksamhet på den linan. Då snackar vi bra pris.

Vi har 100 Mbit här i föreningen tror jag, internt alltså, och 1 Gbit ut mot Umeås stadsnät. 200 kr/mån. Men jag kör wlan så jag utnyttjar max 3-4 Mbit ändå...

Jag har ett 19,2 k baud modem. Det är inte heller särskilt snabbt...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Marcus Holmer
Jag har ett 19,2 k baud modem. Det är inte heller särskilt snabbt...

När jag var liten hade mamma ett modem på sitt jobb. Det inhystes i en dubbelgarderob med glasdörr och fläkt!
Vet inte hur snabbt det var men inte var det många kbit/s inte!:D

Allt är relativt sägs det.

1
Bevaka tråden