Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Photoshop problem, provar här istället

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-11-12 14:39

Fick inget svar under Forum Adobe
provar här istället, kanske någon kan testa och se om samma problem uppstår;

"Jag har nu provat med Photoshop 7.01
ifrån Mac Os 9 och spar jag en fil till en Mac Os X 10.2.8 server och har ÅÄÖ med i filnamnet så ser man i namnet i menyn att det spar med frågetecken istället, stänger man sedan ner bilden så är det rätt med ÅÄÖ, men det ställer till problem när man sitter och spar under tiden.

Det funkar som det borde från Classic och Mac OS X, och jag har provat från flera olika datorer. Någon som kan bekräfta?!

Har ringt Adobe och dom skulle återkomma. För att söka på Adobe amerikanska supportsidor efter ÅÄÖ problem är inte så roligt! =/

Jag får samma problem mot en 10.3 server.

Dvs problem att spara öppna filer med ÅÄÖ i Photoshop 7.01 mot en Mac OS X server..."

Tack
Micke

• Medlem
  • 2003-11-12 14:57

De flesta programvarutillverkare har allmänna rekommendationer mot att jobba direkt mot en server. Kanske delvis pga av sådana här buggar? I vissa fall kan man få allvarligare problem, och i de flesta fall prestandaproblem, om man sparar på det sättet.

Vad problemet kommer sig av vet jag inte tyvärr, men jag har märkt det i andra program. Jag tippar att det är ett OS X problem, helt orelaterat till Adobe.

• Medlem
  • 2003-11-12 16:39

Som sagt jag provade med Photoshop 7.01 i Classic läge, inga problem samt rent i Mac OS X, utan det är rent i Mac OS 9, det roliga är att Photoshop 6 funkar.

Så jag misstänker faktiskt Photoshop...

Micke

• Medlem
  • 2003-11-12 16:58
Citat:

Skrevs ursprungligen av ML
Som sagt jag provade med Photoshop 7.01 i Classic läge, inga problem samt rent i Mac OS X, utan det är rent i Mac OS 9, det roliga är att Photoshop 6 funkar.

Så jag misstänker faktiskt Photoshop...

Micke

Hoppsan. Jag måste läsa lite noggrannare märker jag. Jahaja... En kollega har problem med Illustrator i OS 9. Det går inte att "spara som". Samma program funkar däremot lysande i OS X på samma maskin... så Adobe-programmen skiljer sig helt klart åt ifall man kör dem i OS X, eller i OS 9.

De flesta OS 9 problem går ju att lösa genom att slänga preference-filen till det berörda programmet (om det inte är en riktig bugg). Har du testat det?

Förr eller senare kanske en Adobe-representant här på forumet kan sprida bättre ljus över problemet.

• Medlem
  • 2003-11-12 17:01

jag har provat att slänga prefsar och provat från 3 olika datorer, men samma problem, dock så hade jag inga problem med Illustrator 10.0.3 i Mac Os 9.2.2..

Respons från Adobe thats what i want..

1
Bevaka tråden