Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Powerbook 15" alu och Airport Extreme

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-13 15:23

Har ett lite skumt problem med min två veckor gamla PB 15" 1,25.

Om jag är inpluggad på ethernet så tappar min burk kontakten med vårt airportnätver efter ett tag. Enda sättet att få den att börja prata airport igen är att boota om burken =(
Detta är EXTREMT irriterande om man sitter och jobbar vid sitt skrivbord och behöver ränna iväg nån annanstans på kontoret och jobba ett tag.

Burken är en PB G4 alu 15" 1,25. Intent Airport Extreme.
Basstationen är på kontoret en första generationens Airport och hemma har jag en ny Airport Extreme utan extern antenn.

ideér någon?

/K

• Oregistrerad
  • 2003-11-13 16:09

Kolla upp att airportbasstationerna har den senaste firmware. Det som du beskriver var en av Apple Airport Extremes barnsjukdomar. Kolla även att ställa basstationen på någon annan kanal då det var den temporära lösningen innan den uppdaterade firmware kom ut. Jag hade för mig att detta var fixat genom mjukvaruuppdateringen för basstationerna.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-13 16:56

Åhå - ska ta och kolla vilken firmware det är som ligger. thx

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-14 19:24

Hmmm... firmwaren i min AP är 5.2 enligt airport utility... finns det senare?

• Oregistrerad
  • 2003-11-14 19:47

hmm, jag hade oxå väldiga problem tidigare. det var firmweren i iarporten som var fel. efter upp daterning så försvann alla problem. Men sen kom det upp en ny firmware och då har jag märkt att det tappar kontakten med airporten ugeför efter en 2 veckors period.

• Medlem
  • Haparanda
  • 2003-11-15 19:52

Jag kör med en 15' alu-pb med Extreme-kortet. Den har betydligt sämre möjligheter att nå Airporten än den 15' Ti-PB som jag hade tidigare. Någon som märkt något liknande?

Airporten är den modell som fanns direkt innan Extreme lanserades.

1
Bevaka tråden