Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vart köper du din dator?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om du skulle få för dig att köpa en ny mac vart skulle du köpa den och varför?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-11-13 22:05

Vi har haft en omröstning här tidigare med liknande fråga.
http://99mac.se/forum/showthread.php?s=&threadid=21299

• Medlem
  • 2003-11-13 23:19

Butik. Vill skälla på levande ansikten. Känns dessutom kymigt att begå postorder om man som jag varit in och drägglat ner hela butiksinteriören först, pestat säljare med ändlösa, dumma frågor och i största allmänhet varit ett arsel. Klart killen som demar pryttlarna ska få kränga dem också.

Butik minus Redagruppen.

Jag skulle nog välja Apple Store Education (Lärar-rabatt) om jag skulle köpa en mac idag. Men eftersom jag har en ganska ny (G5 1.8GHz) så lär det väl dröja.

Min senaste dator köpte jag begagnad, men min senaste nya köpte jag på Apple store Education.

• Medlem
  • Älmhult
  • 2003-11-14 10:26

Jag kan inte rösta för jag har köpt de tre macar jag haft sen 1995 som begagnade av privatpersoner. Och det har gått ganska bra utan att jag har känt mig för lurad. Samma sak gäller min iPod.

Ändring: Den jag har nu köpte jag i och för sig av ett litet reklamfilmsföretag i centrala Malmö och inte en privatperson. Hade sån jävla tur att de var belägna 200 meter från min lägenhet ) Annat var det med iPoden som jag fick ta mig flera kilometer ut till Limhamn ;o)

Senast redigerat 2003-11-14 10:47
  • Medlem
  • Kalmar
  • 2003-11-14 10:44

Macoteket via nätet. Men nu blir det väl från deras butik?

AppleStore via 99mac

Jag köpte min iMac G4 från Macoteket via nätet. Nästa gång åker jag till deras butik i Stockholm och handlar.
':)'

/ Jan-Olov

• Oregistrerad
  • 2003-11-14 12:08

Av en anledning. Support. Har hittat en trevlig affär och släpper den inte. Trevligt, personligt och generöst bemötande. har haft användning av det. Har en förmåga att få söndagsexemplar emellanåt.

Personalköp av den stationära. Köpte min PB i butik. Tycker att det känns bättre att köpa i butik med ett personligt bemötande.

T-son

Butik på Telefon...

J.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-11-18 11:47

Internet, pga utbudet.

Edit: Tagit bort språktips om var/vart efter påminnelse från admin om att sånt inte hör hemma här.

Senast redigerat 2003-11-18 13:33
  • Medlem
  • 2003-11-18 12:03

Senast var det på InWarehouse. Fungerade mycket bra.

1
Bevaka tråden